על לבד שהוא הכל חוץ מלבד

 על לבד שהוא הכל חוץ מלבד

שמח בבונדי

מגפת הקורונה נעלה את שערי הודו למטיילים לתקופה ארוכה ועצובה. ב-15 לנובמבר 2021, פתחה הודו את שעריה מחדש למטיילים, אך עדיין רק מטיילים מועטים פקדו את תת היבשת שנפתחה לה מחדש. אני הייתי בין אלו שהגיעו אל הודו לביקור שהיה שונה ויוצא דופן מכל הביקורים שהיו לי בה בעבר – אם בעבר מפגש עם מטיילים נוספים מהארץ ומעולם היה חלק בלתי נפרד (ולעתים בלתי נמנע….) מן החוויה הרי שהפעם הייתי כמעט לבדי ולעתים קרובות לגמרי לבדי. במסע הזה זכיתי להכיר את הלבד שהוא שהוא באמת לבד וגם את הלבד שהוא הכל חוץ מלבד.

במסעות, כמו בחיים, ישנו הלבד שהוא רק אתה עם עצמך. את הלבד הזה חוויתי בגואה, אשר בשנים רגילות הומה במטיילים בכל העולם, החופים עמוסים ברוחצים, הברים והמסעדות הומות אדם וקיימת סצנת מסיבות אשר קנתה שם עולמי. הגואה שאני הגעתי אליה היה כמעט ריקה לחלוטין ממטיילים מן המערב. על החופים הרחבים ראיתי לא אחת יותר פרות מאשר רוחצים. רק בשעות הערב, לקראת השקיעה, התמלאו החופים (באופן יחסי בהחלט) במבקרים, בעיקר של משפחות וזוגות מהודו שהגיעו לנפוש בגואה. בגואה חוויתי את הלבד עם עצמי לטוב ולרע. הלבד הטוב שהייתי זקוק לו כלל שוטטות על קו החוף, התעמקות בקריאה, האזנה למוזיקה ובעיקר המון מחשבות על החיים. יש קו די דק שמפריד בין לבד שכזה, שהוא בריא לנפש לבין בדידות שמובילה למחשבות ותחושות מהסוג הלא נכון. כשהרגשתי שהגעתי למיצוי הלבד החלטתי שזה הזמן להיפרד מגואה ולחזור אל החיים הססגוניים של ראג'סטאן.

בחופי גואה הנפלאים חוויתי את הלבד שהוא אתה עם עצמך
בחופי גואה הנפלאים חוויתי את הלבד שהוא אתה עם עצמך

בראג'אסטאן בחרתי להגיע אל בונדי הקטנה והמקסימה שבה גיליתי את הלבד שהוא הכל חוץ מלבד! אמנם הייתי עם עצמי ואנוכי בלבד אך אין מילים שיוכלו לתאר את החוויה החברתית המדהימה שחוויתי בבונדי. נדמה היה שמראהו של תייר לאחר תקופה ארוכה הפיח רוח תקווה בתושבים שהנה אוטוטו יחזרו המבקרים מן המערב לפקוד את סמטאות העיר. מהר מאוד הפכתי לסוג של אטרקציה – אנשים קסומים וחייכנים לא הפסיקו לברך אותי לשלום, להזמין אותי לכוס צ'אי, לבקר אצלם בבית וכמובן לבקש ממני תמונה או סלפי למזכרת….

בונדי - חיוכים בכל פינה
בונדי – חיוכים בכל פינה
אי אפשר שלא להידבק בשמחת החיים השוררת בבונדי
אי אפשר שלא להידבק בשמחת החיים השוררת בבונדי

בעודי פוסע בין חנויות התבלינים בשוק הססגוני והאותנטי להפליא קרא לי בהתלהבות אחד המוכרים אשר ישב ליד ערמות פלפלים אדומים מיובשים וביקש תמונה למזכרת, בחנות קטנה ליד המוכר ביקש לדגמן עם סיגריה ביד כמו הייתה זו תמונה לכרזה של סרט בוליוודי, זה רק המשיך והתגבר עם תמונות קבוצתיות של חברים בכל פינה, בקשות לסלפי משותף והכי כיף: הזמנות לשבת לכוס צ'אי ושיחה…השוק הוא גם הזדמנות לצפות בבעלי המלאכה המסורתית – התופר החייכני, משחיז הסכינים המיוזע, האורג בנול המרוכז בעבודתו ועוד בעלות ובעלי מלאכות אשר בעולם המערב נדמה כי עברו מן העולם.

ערמות הפלפלים בשוק
ערמות הפלפלים בשוק
שפע של דמויות ססגוניות וידידותיות להפליא
שפע של דמויות ססגוניות וידידותיות להפליא
הזדמנות לצפות בבעלי מלאכות היד בעבודתם
הזדמנות לצפות בבעלי מלאכות היד בעבודתם
האורג בנול
האורג בנול
צבעים, יופי ושמחת חיים
צבעים, יופי ושמחת חיים

 

ברחוב המוליך אל השוק תוכלו למצוא את דוכן הצ'אי של סוניטה, מקום שהפך למוסד של ממש בקרב מטיילים. סוניטה היא אישה חייכנית להפליא ובשלנית בחסד המפעילה מסעדה צמחונית ביתית יחד עם 2 בנותיה, היא מאוד אוהבת מטיילים בדגש על מטיילים מישראל ומחזיקה כהוכחה ספרי מבקרים גדושים בהמלצות וברכות….לפני שעזבתי גם אני השארתי המלצה כי פשוט אי אפשר שלא. חזרתי לשוטט ברחוב ושמעתי קולות שירה ושמחה, הלכתי בעקבות הקולות והגעתי אל מקדש קטן, בחוץ ישבו 2 אנשים מבוגרים שיש הזמינו להיכנס אל המקדש. בפנים גיליתי מחזה מקסים של נשים השרות ורוקדות להן בשמחה רבה – כזו היא בונדי, לא רק שהפתעה מחכה בכל פינה אלא גם שמזמינים אותך לקחת חלק באותה הפתעה😊

חגיגת נשים מלאה בשמחה וצבע במקדש מקומי
חגיגת נשים מלאה בשמחה וצבע במקדש מקומי
מוכרחים להיות שמח:-)
מוכרחים להיות שמח:-)

 

לאחר יום עמוס בחוויות התחלתי לצעוד בשעת אחה"צ מאוחרת לצילומים אחרונים ולפתע פגשתי את מנוש. מנוש נשוי מזה 11 שנים לאישה מקסימה מבלארוס והם עברו להתגורר בבונדי לפני מס' חודשים ויש להם חלום לארח מטיילים מן העולם. מנוש הזמין אותי לבירה אצלם בבית, הגעתי וגיליתי זוג מקסים עם המון חלומות קטנים. הם הראו לי את החדר שהם מכינים למטיילים וסיפרו שהם רוצים לרקום חוויות מיוחדות, מסיורים מיוחדים למטיילים ועד לימוד בישול אוכל הודי.

אמנם בבונדי תוכלו למצוא לא מעט אתרי עניין יפים ומרתקים – הארמון העצום המשקיף על העיר, המבצר הממוקם מעליו, האגם הקטן בכניסה לעיר והאגם הגדול יותר הנמצא במרחק נסיעה קצר ממנו, מקדשים עתיקים עם ארכיטקטורה יפהפייה ועוד…אך בעיניי העניין הגדול ביותר הוא האנשים המקסימים ומלאי שמחת החיים שבונדי נתברכה בהם.

בונדי - כמה שמחת חיים תוכלו למצוא בין הבתים הישנים והצפופים
בונדי – כמה שמחת חיים תוכלו למצוא בין הבתים הישנים והצפופים
סיגריה של בוקר:-)
סיגריה של בוקר:-)
אנשים יפים ומיוחדים
אנשים יפים ומיוחדים
געגועים לבונדי
געגועים לבונדי

בבונדי זכיתי לחוות שוב את הודו הישנה והטובה, הודו ששמרה על תמימות נפלאה ועל שמחת חיים מדבקת שכל כך נדיר כבר למצוא בערים הגדולות והמתויירות.

קסם של מקום
קסם של מקום
עיר שכולה קסם אנושי אחד גדול
עיר שכולה קסם אנושי אחד גדול

מסעות מהנים בעולם! לא לשכוח להצטרף אלינו בקהילת הפייסבוק 'מטיילים בחו"ל – טיולים למטייל העצמאי

קובי

Related post

5 Comments

  • התמונות שלך כל פעם מחדש פשוט מדהימות אותי. כמה כשרון!
    וכמה יפה כתבת.

    • תודה רבה רבה!!

  • כמה יפה, צבעונית ובטעם של פעם בונדי שלך. איזה כיף לצלם ככה שאנשים מתמסרים למצלמה! נהניתי לקרוא את הפוסט והתמוגגתי מהתמונות. תודה

    • תודה רבה רבה!!

  • הכי כיף טיול במקום פחות תיירותי, יותר נינוח ומלא שמחת חיים. ככה גם אני אוהבת. היטבת לכתוב.

Comments are closed.

דילוג לתוכן