מפורסט גאמפ ועד משמר המפרץ – ביקור בסוואנה, ג'ורג'יה

 מפורסט גאמפ ועד משמר המפרץ – ביקור בסוואנה, ג'ורג'יה

נהר סוואנה

העיר סוואנה, העיר העתיקה ביותר במדינת ג'ורג'יה, היא אחת הערים היפות, המהנות ומהפתיעות ביותר שתוכלו לבקר בהן בטיול בארה"ב. היא אמנם פחות מוכרת למטיילים מישראל אך נחשבת כיעד תיירות פנים פופולרי באמריקה וגם כיעד שהפופולריות שלו הולכת וגואה גם בקרב המטיילים מן החוץ. עם שפע של מבנים היסטוריים ציוריים, פסלים ואנדרטאות,  חיי לילה סוערים וחוף נהדר במרחק נסיעה קצרה  – סוואנה יכולה להיות לגמרי הלהיט של הטיול הבא שלכם בארצות הברית!

בסצנת הפתיחה של פורסט גאמפ נוצה לבנה מרחפת לה באיטיות עד אשר נוחתת על נעלו של פורסט גאמפ (בגילומו של טום הנקס) הישוב על ספסל עץ בתחנת אוטובוס ומאחוריו פארק ירוק ויפהפה. הסצנות על הספסל הפכו מזמן לקלאסיקה קולנועית והספסל והלוקשיין, כיכר צ'יפוואה (Chippewa Square)  בסוואנה, כמוקד עלייה לרגל של מעריצים ותיירים. לא מעט סצנות בסרטים וסדרות צולמו בסוואנה היפה – ג'וליה רוברטס הפכה את הבר The Six Pence Pub לעוד מוקד עלייה לרגל של מעריצים בסרט 'משהו לדבר עליו' ואפילו 'דה רוק' מפגין שרירים בסוואנה בסרט 'משמר המפרץ'. יש משהו בעיר הקטנה והציורית הזו שקשה להעביר במילים, מעבר לכל הארכיטקטורה הנפלאה והמקומות ההיסטוריים, יש בסוואנה אווירה מדבקת של חופש ושחרור מהזן הטוב ביותר שיש😊

סוואנה היא למעשה העיר העתיקה ביותר במדינת ג'ורג'יה, היא נוסדה בשנת 1733 והייתה לבירת הקולוניאלית של הפרובינציה של ג'ורג'יה (אחת הקולוניות הדרומיות תחת הכתר הבריטי באמריקה) ובהמשך שימשה אפילו כבירת מדינת ג'ורג'יה (כיום הבירה היא אטלנטה). לסוואנה היסטוריה ארוכה וחשובה, היא נטלה חלק מרכזי במלחמת האזרחי והתרחש בה 'המצור על סוואנה', אחד הקרבות המפורסמים והעקובים מדם במלחמה, בו כוחותיו של לינקולן צרו על הבריטים בסוואנה אך נכשלו בכיבושה ונאלצו לסגת מן המצור. סוואנה נקראת על שם נהר סוואנה הזורם בה והיא גם הבית של אחד הנמלים הגדולים והחשובים בארצות הברית. עם אוכלוסייה קטנה (סביב 150,000 תושבים בעיר עצמה ופחות מ-400,000 תושבים במטרופולין כולן), סוואנה הצליחה לשמור על אופייה המיוחד ולפתח מאוד את ענף התיירות עם אטרקציות תיירותיות רבות, אפשרויות לינה רבות ומגוונות וחיי לילה משובחים.

כיכר צ'יפוואה – המקום בו צולמו הסצנות על הספסל בפורסט גאמפ

על אף היותה קטנה יחסית, כמות האתרים בעלי עניין בעיר היא פשוט בלתי נתפשת, בחרתי 5 דברים שהופכים כל ביקור בסוואנה למושלם ובלתי נשכח!

סיור קרוניות היסטורי

אחת הדרכים המומלצות והנהדרות ביותר לבקר באתרים המרכזיים בסוואנה היא באמצעות סיור קרוניות היסטורי – בדומה לאוטובוסים בסגנון Hop On Hop Off הקרוניות נעות במסלול קבוע עם עצירות במוקדי העניין המרכזיים של סוואנה וניתן לעלות ולרדת מהם באופן חופשי. מה שמייחד את סיורי הקרוניות והופך אותם למלאי צבע ועניין  הן  דמויות מן העבר, בתלבושות היסטוריות מלאות, אשר עולות בתחנות השונות ומציגות לנוסעים קטעים שונים הקשורים לעיר ולהיסטוריה שלה, תוספת מהנה אשר מכניסה לסיורים הרבה צבע ועניין!

סיור קרוניות בשילוב שחקנים המגלמים דמויות מן העבר
האתר לציון הקרב על סוואנה – תזכורת למלחמת האזרחים

טעימה מחיי הלילה הנפלאים של סוואנה 

ביקור בכיכר צ'יפואווה

אי אפשר באמת לבקר בסוואנה מבלי לקפוץ לכיכר הכי מפורסמת בעיר תודות לפורסט גאמפ! בכיכר המטופחת נמצא פסלו של הגנרל ג'יימס אוגלת'ורפ, מייסד פרובינציית ג'ורג'יה (1732) ומייסד העיר סוואנה (1733) אך כמובן שהאטרקציה המרכזית והנקודה בה לא פעם תוכלו לראות תיירים עומדים בתור בכדי להצטלם, היא הנקודה בפארק בה הוצב הספסל בסרט פורסט גאמפ. מהר מאוד תגלו שהספסל היה אביזר צילום ולא חלק אמיתי מהפארק, אך אף על פי 'חסרונו' של הספסל המיתולוגי, זו עדיין כנראה הנקודה המצולמת ביותר בסוואנה. סביב הכיכר ישנם כמה מבנים היסטוריים חשובים ויפים, כולל תיאטרון סוואנה, אשר נוסד בשנת 1818 ופעיל עד עצם היום הזה!

פסלו של ג'יימס אוגלת'ורפ – מייסד פרובינציית ג'ורגי'ה

 

לשוטט בריבר סטריט

על גדות נהר סוואנה תמצאו את הריבר סטריט (River Street) אזור הבילויים המושלם של סוואנה. ברחוב ההיסטורי הנפלא הזו תמצאו את השילוב המושלם של בילויים (של יום ושל לילה!*, שופינג ואוכל…קצרה היריעה מלפרט את כל האטרקציות השוות שיש בריבר סטריט לצד מקומות מעניינים ואף היסטוריים. בין היתר תוכלו לשוט על ספינת המשוטה Georgia Queen (ספינה בעיצוב היסטורי של ספינה עם גלגל משוטים גדול בחזית הספינה, אשר יזכיר לכם את תיאוריו של מארק טוויין), לשוטט בשוק אמנים, לבקר בחנות הממתקים המפורסמת River Street Sweet  , לצלם את פסל 'הילדה המנופפת' המוקדש לפלורנס מרתוס, שאף ספינה לא הפליגה או נכנסה אל נמל סוואנה בין השנים 1887-1931 בלי נפנוף המטפחת שלה ביום או פנס בלילה, לראות את פסל הלפיד האולימפי, מזכרת מאולימפיאדת אטלנטה 96', שבה נערכו תחרויות השייט באזור סוואנה וליהנות מן האווירה התוססת.   

ריבר סטריט – חוויה מהנה לאורך הנהר
פסל 'הילדה המנופפת' – אחד הפסלים המפורסמים בעיר

 

יום כיף בחוף של 'משמר המפרץ'

פחות מ-30 קילומטרים מפרידים בין העיר סוואנה ובין רצועת החוף המופלאה של טיבי איילנד (Tybee Island)  – חוף מושלם ורחב ידיים שלא סתם נבחר לשמש כאתר צילומים לסרט 'משמר המפרץ' בכיכובו של דה רוק. אז חוץ מלתפוס קצת צבע ולהתרענן בטבילה במים תוכלו לעלות על הדק המפורסם עם מרפסת התצפית המושלמת, לשבת באחד הברים המעולים, לבקר במגדלור העתיק והקסים ואפילו ליהנות מחגיגת שופינג מצויינת.

הרציף המפורסם ממשמר המפרץ
החופים הנפלאים של טייבי איילנד

לבלות לילה אדיר עם דו קרב פסנתרים

שני פסנתרים זה מול זה, שני אמנים, שתי צנצנות ריקות לטיפים…ככה מתחיל לילה של דו קרב פסנתרים, שבו 2 אמנים מבצעים להיטים אהובים בקצב ובטאצ' שלהם, משלהבים את הקהל ומקפיצים את כל המועדון על הרגליים! חוויה אדירה של מוזיקה חיה, אלכוהול, ריקודים ובידור שלא נגמר! זה נכון שבסוואנה ישנן אינספור אפשרויות בילוי ליליות, אבל את החוויה שמחכה לכם במקום האדיר savannah smiles dueling pianos לא תשכחו במשך זמן רב! המועדון, שפועל בהצלחה כבירה כבר למעלה מ-20 שנה, נמצא אגב סמוך לגרם המדרגות המפורסם בעיר – Stone Stairs of Death – איך זכה האתר לשם יוצא הדופן הזה? מממ…כשתבקרו תבינו…:-)

דו קרב פסנתרים – חוויה מוזיקלית סוערת אל תוך הלילה

קובי

Related post

דילוג לתוכן