סגוביה – אבן חן ספרדית קסומה

 סגוביה – אבן חן ספרדית קסומה

עם אמת מים רומית עתיקה ועצומה, טירה ציורית שעיצובה היווה השראה לקלאסיקה של דיסני – 'שלגיה ושבעת הגמדים', סמטאות עתיקות מלאות אווירה ונוף מרהיב של רכס הסיירה דה גואדרמה, סגוביה הקסומה מהווה יעד מושלם לטיול יום ממדריד.

היכרות עם סגוביה 

סגוביה היא עיר קטנה ומקסימה הממוקמת 86 ק"מ צפונית למדריד, על רקע נופי רכס הסיירה דה גואדרמה. לסגוביה היסטוריה עשירה מאוד ועד למאה ה-15 נחשבה כעיר משגשגת, שבשיאה (1594) הגיעה לאוכלוסייה של 27,000 איש. סגוביה, אשר תמכה במרד הקומונרוס בקסטיליה,  החלה לשקוע בדומה לערים נוספות בקסטיליה, שתמכו במרד הכושל. 100 שנים לאחר מכן אוכלוסיית סגוביה הצטמקה לכדי 8,000 איש בלבד. בהמשך התפתחה בסגוביה תעשיית טקסטיל ואף נפתחה בה האקדמיה הצבאית הראשונה בספרד – בית הספר המלכותי לארטילריה. במאות ה-19 וה-20 התאוששה העיר, האוכלוסייה גדלה והעיר הפכה ליעד תיירותי מוביל, אשר מהווה מקור מרכזי בכלכלת העיר. בשנת 1985 זכתה סגוביה בהכרה כאתר מורשת עולמית של אונסקו.

אמת המים הנפלאה של סגוביה

4 אטרקציות מושלמות ליום טיול בסגוביה

אמת המים –

אמת המים הרומית של סגוביה היא אחת היפות והמרשימות מסוגה. היא מתוארכת למאה הראשונה לספירה ונבנתה על מנת להוביל מים מנהר הריו פריו אל העיר, מרחק של 17 ק"מ! חלקה המוגבה של אמת המים, ממש בכניסה לחלק ההיסטורי והמרתק של סגוביה, מתנשא לגובה של 28.5 מטרים וכולל 167 קשתות המעניקות מראה מרשים ויוצא דופן. ב- Plaza del Azoguejo,, תוכלו לשוטט מתחת לאמה המרשימה, לצלם את אמת המים מזוויות שונות, לעלות לנקודות תצפית אשר מהן ניתן להביט על אמת המים וההרים המרהיבים שבאופק.

אמת המים של סגוביה – מפעל הנדסי מרשים ויפהפה
 

האלקסר של סגוביה –

טירה ציורית השוכנת בנקודה גבוהה מעל העיר העתיקה של סגוביה ומשקיפה על העיר ואז האזור היפהפה בו היא שוכנת. הטירה משמשת כיום כמוזיאון עם תצוגות של מוצגים היסטוריים נפלאים – חליפות שריון מרשימות, פריטי ריהוט מקוריים, יצירות אומנות ועוד…מן הטירה נשקף נוף מהמם שמצדיק כל מדרגה ומדרגה…הטירה היפהפייה היוותה השראה לטירה המפורסמת של דיסני מהקלאסיקה 'שלגיה ושבעת הגמדים' שיצא לאקרנים בשנת 1937.

האלקסר של סגוביה – טירה שהיוותה השראה לטירה משלגיה ושבעת הגמדים

קתדרלת סנטה מריה של סגוביה  –

קתדרלה מהמאה ה-15 אשר מהווה אתר חובה לחובבות וחובבי ארכיטקטורה. הקתדרלה נבנתה בסגנון גותי קלאסי, אשר מעבר לגודל המבנה מתייחד בהתמקדות בהשפעת האור ובאלמנטים גיאומטריים. הויטראז'ים הנפלאים של הקתדרלה וקרני האור העוברים בעדם תורמים לאווירה המיוחדת השוררת במקום. מגדל הפעמונים של הקתדרה מתנשא לגובה 88 מטרים, פתוח למבקרים והנוף הנשקף ממנו שווה לגמרי את הטיפוס😊

הקתדרלה של סגוביה מתאפיינת בסגנון גותי קלאסי
הקתדרלה של סגוביה
הנוף ממגדל הפעמונים של הקתדרלה

 שיטוט בסמטאות העיר העתיקה  –

אין דרך יותר מהנה מלגלות את סגוביה דרך שיטוט בסמטאות הציוריות של העיר העתיקה. נקודת ההתחלה המושלמת היא כיכר מאיור (Plaza Mayor) היפהפייה – הכיכר מלאה בבתי קפה ומסעדות ובימים מסויימים גם בדוכני מכירה המציעים מפירות וירקות ועד אביזרי אופנה וביגוד. אל הכיכר מתחברות סמטאות בהן תגלו חנויות קטנות וקסומות, גלריות, מסעדות וכמובן חנויות מזכרות…

אי אפשר שלא ליהנות משיטות בסמטאותיה הציוריות של סגוביה

הגעה בתחבורה ציבורית לסגוביה

הדרך הקלה והנוחה להתניידות בתחבורה ציבורית ממדריד לסגוביה היא לעלות על אוטובוס היוצא מתחנת Moncloa (אל תחנה זו ניתן להגיע בקלות בנסיעה בקו הצהוב של המטרו (קו 3). הנסיעה אורכת כשעה ותחנת העצירה נמצאת במרחק הליכה קצר מאמת המים והעיר העתיקה. מומלץ לרכוש מראש כרטיס נסיעה הלוך ושוב.

סגוביה – יעד לטיול יום מושלם ממדריד

 

קובי

Related post

דילוג לתוכן