המלצה לארבעה טיולי יום מהנים בעמק קטמנדו

 המלצה לארבעה טיולי יום מהנים בעמק קטמנדו

מטיילים בקטמנדו ואין זמן לצאת לטייל בעמק כמה ימים? הנה המלצה ל-496 טיולי יום יפהפיים בעמק קטמנדו: צאו לגלות כיצד הגיעו כתובות בעברית לפארק נידח בכפר קטן, היכן מגדלים קולרבי ושאר ירקות, היכן, אם תהיו ברי מזל, תוכלו לצפות בזריחה על רכס ההימאליה ועוד…כל טיולי היום קלים מאוד לביצוע, ניתן להגיע אליהם ברכב שכור עם נהג מאחת מסוכנויות הטיולים הרבות בקטמנדו (מומלץ) או בתחבורה ציבורית להרפתקנים שלא לחוצים בזמן!

קאקאני: תצפית נפלאה וגן זיכרון עם נקודה ישראלית

הכפר קאקאני (KAKANI) שוכן בגובה 2030 מט' וממוקם 20 ק"מ בלבד מקטמנדו. עם זאת ההגעה אליו איטית בשל דרך משובשת ותלולה – אך גם מאוד יפה! לאורך הדרך הירוקה תעברו דרך כפרים קטנים ויפהפיים המשמרים את חיי הכפר המסורתי. כדי להגיע בזמן אל הזריחה יש לצאת מקטמנדו לפחות שעתיים לפני הזריחה, אם יתמזל מזלכם תוכלו לצפות בזריחה מעל רכס הלאנגטאנג ואם לא יתמזל מזלכם עדיין תהנו מנוף נפלא מחוץ לעיר. ויש גם נקודה ישראלית: בשנת 1992 התרסק באזור מטוס של חברת תאי אירווייס, כל 144 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בהתרסקות, ביניהם גם 2 נוסעים ישראלים: ד"ר רפאל שרון והקולנוען עוזיאל פרס (בן דודו של שמעון פרס ז"ל). חברת תאי הקימה באזור ההתרסקות גן זיכרון מטופח מאוד עם תצפית נוף מושלמת. בגן הזיכרון נעשו מס' מחוות יפות מאוד, בהן בין היתר שלטי זיכרון בכל השפות של נוסעי המטוס, כולל בעברית, אנדרטה עם סמלי הדתות של כל הנוסעים וגם הנצחה של כל שמות הנספים. חשוב לציין כי גם יעד זה וגם היעדים הנוספים בכתבה זו, ניתנים לביצוע בצורה רגלית, כחלק ממסלול סובב עמק קטמנדו.

הנוף הנהדר בדרך אל קאקאני
גן הזיכרון של חברת תאי
שלטים בשפות הנוסעים שנספו בהתרסקות – כולל בעברית
סמלי הדתות של נוסעי הטיסה שהתרסקה על צלע ההר

פאנוטי – המקדש בין 2 הנהרות

פאנוטי (Panauti) היא אחת ההפתעות הנעימות ביותר בעמק קטמנדו ותמוה הדבר מדוע רק מעט מטיילים פוקדים את הכפר המרתק והיפה הזה! הדרך אל החלק העתיק של פאנוטי עוברת במעין תחנה מרכזית סואנת ורועשת, אך אל תתנו לזה להבהיל אתכם, אתם במרחק קצר מסמטאות ציוריות, מקדשים מרתקים ושדות פוריים. חצו את גשר החבלים ותגיעו למתחם המקדשים המעניין ביותר השוכן על נקודת מפגש הנהרות רושי קהולה ופונגאמטי קהולה, שם הם מתחברים לזרם אחד. (האמת כאשר הזרימה חלשה קשה לקרוא להם 'נהרות' אך עדיין מדובר במחזה נאה, בו ניכרים היטב ההבדלים בצבע המים בין 2 הנהרות). מרחק קצר ממפגש הנהרות ישנם שדות פוריים שכיף להלך בהם ולפגוש כפריות מקומיות העובדות בשדות ונושאות יבולים על גביהן. מומלץ בחום גם לשוטט בסמטאות באזור העתיק של פאנוטי, האנשים נחמדים ומסבירי פנים, הילדים יקבלו את פניכם בצהלות ותוכלו לפגוש על הדרך בדמויות מרתקות וססגוניות!

פאנוטי היפה והמרתקת
לא להחמיץ הליכה בשדות של פאנוטי!
מומלץ לשוטט בסמטאות החלק העתיק של פאנוטי
פאנוטי – פנינה מפתיעה בעמק קטמנדו

*

פהארפינג ודאקשינקאלי – בין בודהיזם להינדואיזם

מקדש דאקשינקאלי (Dakshinkali) שוכן בנקודה פסטורלית בדרום עמק קטמנדו, אך אל תתנו לשלווה להטעות אתכם, מדובר במקדש לאלה קאלי, והוא מוקד להעלאת קורבנות מן החי. עיקר הפעילות בימים שלישי ושבת בהם עולי רגל רבים מביאים קורבן לשחיטה והמקדש נשטף בדם. מראות לא פשוטים בכלל לעין אבל יש לזכור כי זו חלק מהאמונה המקומית. סמוך למקדש ישנם שטחים ציבוריים רבים ויפים המשמשים מוקד אהוב לפיקניקים. מעט לפני המקדש נמצאת פהארפינג הקטנה והנעימה שבה נמצאת מערת אשורה ((Asura Cave המעניינת שמהווה מוקד עלייה לרגל לבודהיסטים עם אגדה יפה שמתועדת בשלט במקום. טיפוס קצר מעל המערה יוביל אתכם אל סטופה קטנה ונקודת תצפית פנורמית וירוקה במיוחד על עמק קטמנדו.

הדרך עשירה בנופים ירוקים ומבנים בשלל צבעים
מקדש דאשינקאלי
אזור המקדש עשיר בפארקים ציבוריים

0

מערת אשורה
נקודת התצפית מעל מערת אשורה

 

דוליקל אל נאמובודהה – אלף מדרגות, סלע הסלפי ומנזר עצום אחד

מסלול פשוט אך יפה המתחיל בדוליקל הסואנת ומסתיים במנזר נאמובודהה המרשים. ניתן לבצע את המסלול כולו רגלית אך גם אפשר לשלב בין טיול רגלי באזור כפרי ועלייה ברכב אל המנזר. נקודת ההתחלה של הטיול היא 1000 המדרגות בדוליקל המוליכות למקדש קאלי. מעל המקדש בנקודת תצפית נפלאה קיים גן קטן שבו סלע מרשים שהפך לנקודת סלפי אהובה במיוחד. מסלול ההליכה מתחיל ביציאה מן הגן, אל אזור כפרי עם נוף טרסות. לאורך הדרך תפגשו בבתי חווה קטנים וקסומים ולכפר הממוקם על הכביש המוליך לנאמובודהה. תוכלו לעלות ברגל או לתאם עם רכב שיחכה לכם בתחילתו של הכביש המעפיל אל המנזר. מנזר נאמובודהה עצמו גדול ומרשים ובימים של ראות טובה יש ממנו אחת התצפיות המרהיבות ביותר בעמק קטמנדו!

הדרך מדוליקל אל נאמובודהה – דרך קלה ויפה
מנזר נאמובודהה המרשים
בדרך תוכלו לפגוש מקרוב את חיי הכפר
 

קובי

Related post

דילוג לתוכן