סנט תומאס – שלושת הדברים שלא תרצו להחמיץ

 סנט תומאס – שלושת הדברים שלא תרצו להחמיץ

התצפית מה'ספסל' של פרנסיס דרייק

בשנת 1917 בזמן מלחמת העולם הראשונה, רכשה ארצות הברית את האי סנט תומאס (לצד איים נוספים בקבוצת איי הבתולה) למטרות צבאיות – הגנה על הים הקאריבי ותעלת פנמה. עם השנים האי הקאריבי, בעל ההיסטוריה עשירה וסוערת – מפיראטים ועד הוריקנים, הפך לאוטונומיה אמריקנית ולפנינת תיירות עם נמל אהוב ופופולרי על קהל הפלגות הנופש. בחרתי עבורכם 3 דברים שכדאי לחוות.

האי סנט תומאס הוא חלק מאיי הבתולה של ארה"ב בים הקאריבי. זהו אי קטן (80.7 קמ"ר) עם קצת יותר מ-50,000 תושבים. האי "התגלה" ע"י קולומבוס בשנת 1493 במהלך מסעו השני ל-'עולם החדש'.  בירת האי היא עיר הנמל שרלוט אמאלי, אשר נוסדה לפני למעלה מ-500 שנים והיא בעלת היסטוריה עשירה ומרתקת – כולל התיישבות של קהילה יהודית במאה ה-17 אשר נהנתה מחופש הדת שהובטח לתושבי איי הבתולה ע"י מלך דנמרק (האי היה טריטוריה דנית עד מכירתו לארצות הברית בשנת 1917). על אף היותו אי קטן באופן יחסי, מבקרים בסנט תומאס למעלה מ-2 מיליון מבקרים בשנה, כאשר מרבית המבקרים מגיעים על סיפונן של ספינות הנופש ומבלים יום כיף באי. אציין כי האי הוא גם מרכז שופינג לא קטן עם חנויות פטורות ממכס. אז מה עושים באי? האי מציע אין ספור פעילויות ואטרקציות – מסיורים היסטוריים, דרך נופים מטריפים, חופים אקזוטיים, צלילות משובחות ועוד…להלן 3 חוויות אשר אם תחוו אותם בביקור באי מובטח לכם שלא תצטערו….

שפע של נקודות תצפית מרהיבות
שפע של נקודות תצפית מרהיבות

נקודות תצפית

ביקור בסנט תומאס לא יהיה שלם מבלי לבקר בלפחות אחת מנקודות התצפית המרהיבות שבו – ה'ספסל' של פרנסיס דרייק, פרדייז פויינט,  Mountain topועוד… אמנם הקשר בין הספסל לבין פרנסיס דרייק הוא מקרי בהחלט והוא נבנה "רק" בשנת 1933….אבל מדובר בנקודה פשוט מושלמת המשקיפה אל מפרץ מייגן הציורי ובכלל באחת מנקודות התצפית הטובות ביותר לא רק באי אלא בקאריביים בכלל. נקודת הפרדייז משקיפה על שרלוט אמאלי והנמל, ניתן לעלות אליה ברכבל ולראות היטב את ספינות הקרוזים העצומות עוגנות אחת ליד השנייה, נקודת ה-Mountain top ממוקמת בנקודה הכי גבוהה והוקמה בה חנות דיוטי פרי עצומה בגודלה שהפכה למוקד משיכה קבועה לתיירים.

יופי דרמטי ועוצר נשימה - מבט אל מפרץ מייג
יופי דרמטי ועוצר נשימה – מבט אל מפרץ מייג
התצפית מה'ספסל' של פרנסיס דרייק
התצפית מה'ספסל' של פרנסיס דרייק

מפרץ מייגן

מפרץ מייגן הוא מפרץ נפלא ועוצר נשימה הממוקם בצפון האי. במפרץ שוכן חוף שמור ונפלא שהוא מעין פארק מוגן שהכניסה אליו כרוכה בתשלום סמלי ששווה כל דולר. חוף חולי נהדר, מי קריסטל זכים, נוף הררי שופע ירוק מסביב, שקנאים עצומים המשכשכים להם במים לצד הרוחצים – הם רק חלק ממה שממתין לכם במפרץ חשוב לציין כי מדובר בחוף שמור היטב אשר מציע את כל השירותים הנלווים – כולל כיסאות נוח, מסעדה, שירותים וכדומה…המפרץ ממוקם בדיוק בקצה השני של האי מנמל הקרוזים בשרלוט אמאלי, כך שעל מנת להגיע אליו יש לנסוע 20 דק' בדרך המטפסת אל ההרים המפרידים בין שרלוט אמאלי לבין המפרץ – דרך ציורית מאוד עם נופים שלא משאירים אף אחד אדיש…

שקנאי במפרץ מייגן
שקנאי במפרץ מייגן

טרק תת ימי

לא ממש טרק אבל חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת של צעידה (פשוטו כמשמעו) על קרקעית הים בעומק 6 מטרים. באמצעות קסדות מיוחדות בעלות משקל רב המעניק יציבות, ניתן ללכת בקומה זקופה על קרקעית הים וליהנות מעולם התת מימי המרהיב והעשיר של סנט תומאס. חשוב לציין כי לא צריך ניסיון כלשהו בצלילה ואפילו לא צריך לדעת לצלול. הקסדות יוצרות סביבה מופרדת מהמים (כך שאין כלל לחץ על האוזניים וכו') ומעניקות את כל היציבות הנדרשת. הפעילות נערכת ב- Coral world ocean park  הממוקם בפנינסולה בצפון האי ומציע עוד מגוון רחב של פעילויות הקשורות לעולם המים. צמוד אל הפארק נמצא Coki Beach  , חוף קטן אך אהוב, עם נקודות שנוקרילנג מעולות.

חוויה מסוג אחר -
חוויה מסוג אחר – "טרק" תת מימי
חוף Coki הסמוך לאתר הטרק התת מימי
חוף Coki הסמוך לאתר הטרק התת מימי
האי סנט תומאס – חוויה לכל החיים

קובי

Related post

8 Comments

  • מה זה המקום המטורףףףףף הזה???
    חייבת להגיע לשם.

    פוסט מעולה 👏👏👏👏

    • תודה רבה:-) ואכן מומלץ בחום:-)

  • wow!!!!!

    • 🙂

  • איזה פוסט מהמם וכמה שבא לי להיות שם עכשיו !!!
    רשמתי

    • תודה ואוי כמה שגם לי בא חחח

  • איך מתאים לי עכשיו, לשבור קצת את החורף ההולנדי…
    תודה על ההמלצות 🙂

    • יכול להבין לגמרי..:-)

Comments are closed.

דילוג לתוכן