וינה – המלצה לטיול יום (ורצוי יותר!)

 וינה – המלצה לטיול יום (ורצוי יותר!)

קרמס

הגעתם לווינה וחשקה נפשכם לצאת מהעיר ליום או יומיים?  נסיעה קצרה ברכבת תביא אתכם אל קרמס אן דר דואנו –  עיירה יפהפייה וקסומה להפליא!

בין כטיול יום מווינה ובין כטיול ומנוחה ליומיים-שלושה, עושה רושם שקרמס אן דר דואנו היא פשוט מקום המפלט המושלם מהעיר הגדולה! יותר מכך, ניתן להגיע אל קרמס בקלות, נוחות ומהירות גם מבלי לשכור רכב: פחות משעה וחצי נסיעה ברכבת ואתם שם! ואם זה לא מספיק, אז תחנת הרכבת של קרמס ממוקמת במרחק של 5 דקות הליכה בלבד מן העיר העתיקה – הלב התיירותי הפועם של קרמס.

הרחוב המרכזי בעיר העתיקה של קרמס
הרחוב המרכזי בעיר העתיקה של קרמס

אל קרמס הגעתי ממש במקרה, למען האמת אפילו לא הייתי מודע לקיומה עד זמן קצר לפני הביקור בה…אחרי 3 ימים בווינה עלה החשק לצאת להתרעננות קצת מהעיר הגדולה וחיפושים בגוגל אחר יעד במרחק של עד שעתיים נסיעה בתחבורה ציבורית, שיהיה בו גם טעימה של טבע או כפר ואפשרויות לינה לא יקרות, העלו מס' תוצאות, בהן קרמס, לאחר קריאה נוספת היא גם נבחרה כיעד הבא באופן רשמי…כרטיסי רכבת הוזמנו אונליין וכך גם דירה שנראתה נחמדה והכל היה מוכן ומזומן ליציאה לדרך! (מידע על הנסיעה ברכבת, הדירה וכו' בסוף הפוסט).

הנסיעה ברכבת הייתה אמנם לא ארוכה (פחות משעה וחצי) אך נעימה עם נופים נהדרים אשר כללו בעיקר נופים כפריים של שדות ומרחבים.

תחנת הרכבת בקרמס ממוקמת בצורה כל כך אופטימלית שאין אפילו צורך באוטובוס או במונית כדי להגיע אל העיר העתיקה (מרכז העניינים של קרמס והאזור בו שוכנת הדירה שהושכרה), תוך פחות מ-5 דקות הליכה הגענו אל כיכר רחבת ידיים בעיר העתיקה בה התנשא אל על עמוד מפואר ובראשו הפסל Dreifaltigkeitssäule (בתרגום חופשי עמוד השילוש הקדוש) וגם מבלי שבאמת ידענו, גם הדירה ששכרנו! מיקום מושלם, מטרים ספורים מן הרחוב המרכזי בעיר העתיקה, אשר עמוס בחנויות, בתי קפה, ברי יין ומה לא…

עמוד השילוש הקדוש
עמוד השילוש הקדוש

במבט לאחור אני יכול לחלק את האטרקציות של קרמס הקטנה והיפה ל-3: העיר העתיקה הציורית להפליא, נהר הדנובה המלווה את העיירה והכרמים, בתי החווה והיקבים אשר שוכנים בגבעות המשקיפות אל העיר.

העיר העתיקה

שער הכניסה המרכזי אל העיר העתיקה של קרמס, Steiner Tor, נחשב לסמלה של העיר והוא גם למעשה המבנה העתיק ביותר בה עם היסטוריה שמתחילה אי שם  בשלהי המאה ה-15. הרחוב המרכזי הוא מעין מדרחוב נטול רכבים שכיף לשוטט בו הלוך וחזור ואפילו עוד יותר כיף לסטות מן הרחוב המרכזי אל הסמטאות הצרות והמיוחדות המובילות אל בתי המגורים ולשוטט בהן עד בלי די. כל כך הרבה קסם יש ברחובות העתיקים הללו! העיר העתיקה של קרמס היא פשוט אסופה של מבנים נפלאים, כנסיות עתיקות, פסלים, חנויות, בתי קפה, מסעדות, ברים (בדגש על ברים המתמחים ביינות האזור כיוון שקרמס נחשבת לאחד המקומות המובילים באוסטריה ליין איכותי), גלידריות ועוד…העיר העתיקה שוקקת חיים ומקומות בילוי אך עם זאת רגועה ושלווה להפליא.

העיר העתיקה מלאה ברחובות ציוריים
העיר העתיקה מלאה ברחובות ציוריים
פסלים, מזרקות והמון הפתעות ממתינים לכם ברחובות קרמס
פסלים, מזרקות והמון הפתעות ממתינים לכם ברחובות קרמס
מזרקת Simandl בעיר העתיקה
מזרקת Simandl בעיר העתיקה
שער שטיינר, המבנה העתיק ביותר בקרמס
שער שטיינר, המבנה העתיק ביותר בקרמס

מחוץ לעיר העתיקה

אם יימאס לכם (והאמת שאף פעם לא נמאס) ללכת הלוך ושוב ברחובות קרמס תוכלו לצאת את שער העיר העתיקה ולצעוד להנאתכם. במרחק הליכה קצר ממתינות לכם אטרקציות נוספות כדוגמת מוזיאון הקריקטורות, הגלריה הלאומית של אוסטריה תחתית השוכנת במבנה מודרני החריג בנוף הסביבה וכמובן נהר הדנובה, אשר לצדו קיים מסלול הליכה רגוע ונעים.

מוזיאון הקריקטורות
מוזיאון הקריקטורות
בכל עת ניתן להתענג בהליכה ליד הדנובה
בכל עת ניתן להתענג בהליכה ליד הדנובה

אזור הכרמים

תופתעו לגלות כמה מהיר וקל לצאת רגלית מן העיירה ולעבור תוך פרק זמן קצר במיוחד אל כרמים עמוסי אשכולות ענבים (בעונה כמובן….), שדות מוריקים, בתי חווה מבודדים ושבילי הליכה קלים אך מעולים. כנקודת מוצא לטיול הנפלא אני ממליץ להגיע אל כנסיית Frauenbergkirche (כדאי ללכת על גדות הנהר עד שתגיעו למעבר תת קרקעי שמאפשר לחצות את הכביש בבטחה), מצדה הימני של הכנסייה תראו מדרגות ושער אבן נפלא (וגם באר מים קטנה ונפלאה) שם תתחילו את העלייה (הכל כך ציורית!) כלפי מעלה, עד שתגיעו ליקב-מסעדה (Winery Mayer Resch) שם פנו שמאלה וצעדו במעלה הרחוב עד אשר יסתיימו להם הבתים ויתחילו הכרמים….הנופים המחכים לכם לכל כיוון הם פשוט מרהיבים ביופיים, אם אלו צריחי הכנסיות ונהר הדנובה מצד אחד ואם אלו הכרמים והגבעות מצד שני. יש לא מעט שבילים המתפצלים לכיוונים שונים ולכן חשוב להקפיד לצעוד בכיוון הכללי של העיר העתיקה. חוץ מצעידה בין כרמים וחוות תוכלו גם להיכנס אל שבילי הליכה בתוך סבך העצים, יש משהו נהדר שממש בין רגע המרחבים הפתוחים מתחלפים בנוף מיוער וירוק להפליא. את דרככם חזרה אל העיר העתיקה תוכלו לעשות דרך האוניברסיטה המקומית אשר גם בה מס' נקודות עניין וגם בר תוסס ושוקק חיים לאורך כל שעות היום!

אם יש לכם זמן פנוי תוכלו לחרוש לעומק את אזור קרמס, קיימים שפע של טיולי אופניים באזור, טירת אגשטיין (Aggstein Castle) הנחשבת מטירות ימי הביניים היפות באירופה, נמצאת במרחק של פחות מ-25 ק"מ מקרמס ועוד לא מעט יישובים מעניינים השוכנים בעמק הווכאו.

הכרמים בגבעות מעל קרמס
הכרמים בגבעות מעל קרמס
אשכולות ענבים בכרמים הפוריים
אשכולות ענבים בכרמים הפוריים
הדרך הקסומה המובילה אל הכרמים...
הדרך הקסומה המובילה אל הכרמים…

הנוף אשר נשקף מן הגבעות
הנוף אשר נשקף מן הגבעות
נוף משכר בכל המובנים...
נוף משכר בכל המובנים…
לצעוד ולהתענג במרחבים הפתוחים
לצעוד ולהתענג במרחבים הפתוחים

מידע שימושי

רכבת – כרטיסי רכבת לקרמס ניתן להזמין באתר https://tickets.oebb.at/en/ticket , כדאי לשים לב שישנן שעות בהן התעריף מוזל באופן של אפילו חצי מחיר. עוד יותר חשוב להקפיד לשים לב לתחנה ממנה יוצאת הרכבת בוינה, מרבית הרכבות יוצאות מתחנת Franz-Josefs-Bahnhof אשר ממוקמת בדיוק מול מלון מוצרט.

תחנת הרכבת בקרמס נמצאת מרחק הליכה קצרצר מן העיר העתיקה – צאו מתחנת הרכבת וצעדו אל כיוון הכביש, פנו שמאלה ולאחר 3-4 דקות הליכה תגיעו אל הכיכר בה שוכן פסל השילוש הקדוש בעיר העתיקה.

לינה – אנחנו בחרנו ללון ב- Smile Apartments Zum Goldenen Hirschen  בדירה שהוזמנה דרך בוקינג בעלות של 70 אירו ללילה. כל מה שאני יכול לומר הוא שהדירה הייתה קטנה אך מושלמת וברמה גבוהה מאוד! הרבה מעבר למחיר ששילמנו…לא אתפלא אם בימים כתיקונם העלות ללילה גבוהה משמעותית מהתעריף הנ"ל. שילוב של מיטה נוחה במיוחד, מקלחת סופר מפנקת ומיקום מנצח! קישור לדירה בבוקינג: https://bit.ly/3n1VcMl

מצרכים – בעיר העתיקה, סמוך לשער שטיינר, תוכלו למצוא סופר-מרקט גדול וכן סניף של DM למוצרי פארם. סמוך לשער קיים גם קניון קטן עם מבחר חנויות ואפילו חדר כושר!

טיול מהנה! לא לשכוח להצטרף אלינו בקהילת הפייסבוק 'מטיילים בחו"ל – טיולים למטייל העצמאי

קובי

Related post

דילוג לתוכן