חמש נקודות התצפית הטובות ביותר בניו יורק

 חמש נקודות התצפית הטובות ביותר בניו יורק

קו הרקיע של מנהטן הוא כנראה קו הרקיע המוכר והמפורסם ביותר בעולם. גורדי השחקים המפורסמים של ניו-יורק, בראשותו של האמפייר סטייט בילדינג, מככבים עשורים רבים על מסכי הטלוויזיה והקולנוע והמרכזיים שבהם הפכו ליעדי חובה לתיירים. חלק מגורדי השחקים מציעים תצפיות מרהיבות על העיר ועל נהר ההדסון, קבלו את 5 נקודות התצפית הטובות ביותר שיש למנהטן להציע

מקום חמישי: מגדל החירות

בשנת 1974 הושלמה בנייתו של המגדל השני מצמד גורדי השחקים במרכז הסחר העולמי שהיו לאחד הסמלים המוכרים בקו הרקיע של ניו-יורק: מגדלי התאומים. ב-11 לספטמבר 2001 התרסקו אל תוך המגדלים שני מטוסים חטופים באירוע הטרור הגדול ביותר על אדמת ארצות הברית וגרמו למותם של למעלה מ-2700 בני אדם ולקריסתם של המגדלים. בשנת 2014 נחנך בסמוך לאתר בו שכנו מגדלי התאומים (סמוך לאתר הזיכרון הידוע בשם גראונד זירו) מגדל החירות (One World Trade Center) – הבניין הגבוה ביותר בארצות הברית ואחד מעשרת הבניינים הגבוהים ביותר בעולם, בגובה 541.3 מטרים. בקומות 100-102 של הבניין תוכלו למצוא את אחת התצפיות הנפלאות ביותר על ניו-יורק, 360 מעלות של תצפית מדהימה מגובה 386 מטרים (נקודת התצפית הכי גבוהה בניו יורק). הסיבה היחידה לדירוג במקום החמישי היא העובדה כי התצפית נעשית בחלל סגור מבעד לחלונות זכוכית – מה שפוגם מעט בחוויה אך לא בנוף

מחיר כניסה נכון ליוני 2023: 44$ לכרטיס בייסיק.

אתר: https://www.oneworldobservatory.com/

התצפית המדהימה ממגדל החירות הייתה זוכה למיקום גבוה יותר אם לא הייתה מבעד לחלונות…

מקום רביעי: EDGE

התצפית החדשה יוצאת הדופן בניו יורק ממוקמת בגורד השחקים 30 Hudson Yards אשר מתנשא לגובה 395 מטרים ומציע תצפית ממרפסת מיוחדת בגובה 340 מטרים, הגבוהה מסוגה בעולם, אשר כוללת לא רק נוף עוצר נשימה אלא אפשרות ללכת על רצפת זכוכית שקופה לחלוטין! חוויה מהנה ומיוחדת במינה. בניגוד למגדל החירות, התצפית נעשית באוויר הפתוח אך גם כאן דרך קירות זכוכית, מה שכמובן פוגם מעט בחוויה.

מחיר כניסה נכון ליוני 2023: 35$ מחיר לכרטיס בייסיק.

אתר: https://www.edgenyc.com/en/buy-tickets

מקום שלישי: VESSEL 

נקודת התצפית השונה מכל השאר שבה לא הגובה הוא העניין אלא המבנה המדהים! בניגוד ליתר נקודות התצפית המתנשאות אל-על, ה- VESSEL מתנשא לגובה 46 מטרים בלבד ולא תראו ממנו מראות עוצרי נשימה אך עם זאת הוא נמצא ברשימה כיוון שמדובר באחד המבנים הכי מיוחדים בניו יורק – מבנה שהוא למעשה פסל סביבתי. גובה המבנה הוא כ-46 מטרים בלבד אך הוא מורכב מ-80 מפלסים אשר מתחברים על ידי 154 גרמי מדרגות, כחלל פתוח ללא גג – שמעניק לו מראה עתידני ומאפשר לצפות על הסביבה מזוויות שונות ומשונות.

מחיר כניסה נכון ליוני 2023: נכון לכתיבת שורות אלו ה-VESSEL  נסגר לכניסת מבקרים עד להודעה חדשה בשל מס' התאבדויות שהתרחשו במקום, עם זאת המפלס התחתון פתוח וניתן לבקר בו ללא תשלום.

אתר: https://www.hudsonyardsnewyork.com/discover/vessel

בניין ה-VESSEL עם המראה העתידני
לא התצפית הגבוהה בעיר אך לגמרי התצפית הכי מיוחדת!
 
מבנה שהוא למעשה פסל סביבתי יוצא דופן

 

מקום שני: אמפייר סטייט בילדינג

ללא ספק גורד השחקים המפורסם ביותר לא רק בניו-יורק אלא בעולם כולו. הבניין אשר נחנך בשנת 1931 ומתנשא לגובה 443.2 מטרים היה במשך 39 שנים הבניין הגבוה ביותר בתבל. הסצנה מהקלאסיקה הקולנועית 'קינג-קונג' שבה הגורילה מטפסת על האמפייר סטייט בילדינג נחשבת כאחת הידועות בתולדות הקולנוע ותרמה רבות לפרסומו של הבניין. באמפייר סטייט בילדינג תוכלו למצוא לא אחת אלא שתי נקודות תצפית, אחת בקומה ה-86 והשנייה, אשר עברה שיפוץ מקיף, בקומה ה-102. כמו שנכתב לעיל, אני אישית מעדיף נקודות תצפית שלא מבעד לחלונות ועל כן בעיניי נקודת התצפית בקומה ה-86 עדיפה על התצפית בקומה ה-102, אבל לא לדאוג, גם נקודה זו מומלצת בחום –  היא נמצאת בחדר סגור עם חלונות עצומים המעניקים תצפית מדהימה של 360 מעלות, אשר ביום בהיר מאפשרות לצפות לא רק על ניו יורק אלא על לא פחות מ-6 מדינות בארה"ב! (ניו יורק, ניו ג'רזי, פנסילבניה, קונטיקט, מסצ'וסטס ודלאוור).

מחיר כניסה נכון ליוני 2023: כרטיס לתצפית בקומה ה-86 עולה 44 דולר ואילו כרטיס משולב המגיע גם לתצפית בקומה ה-102 עולה 79$.

אתר: https://www.esbnyc.com/

התצפית המושלמת מהאמפייר סטייט בילדינג
מרפסת התצפית באמפייר סטייט בילדינג

 

מקום ראשון: מרכז רוקפלר – Top of the Rock

זה אולי רחוק מלהיות הבניין הכי גבוה בעיר אבל בעיניי יש בו את נקודת התצפית הטובה ביותר בניו-יורק, הודות לגג פתוח ורחב ידיים, ללא זגוגיות, המאפשר לא רק תצפית מושלמת אלא גם לחוש ללא מחסום את האוויר (ואת האווירה) בגובה כה רב! בבניין המרכזי של מרכז רוקפלר (בניין קומקאסט), המתנשא לגובה 269 מטרים, תמצאו מרפסת תצפית נפלאה במיוחד בה העיר תהיה פרוסה בפניכם ללא שום זכוכית או מחסום (לא לדאוג, יש גם מרפסת עם זכוכיות המגנות מהרוח המתאימה בעיקר לרגישים לקור בימי החורף הקפואים…).  כדאי מאוד להגיע אל המרכז כשעה-שעתיים לפני השקיעה וליהנות מחוויה משולשת – תצפית באור יום, לחזות בשקיעה המרהיבה וליהנות מהמראה הנפלאה של ניו-יורק המוארת בחשיכה.

מחיר כניסה נכון ליוני 2023: 40$.

אתר: https://www.rockefellercenter.com

מרכז רוקפלר – התצפית הכי טובה בעיר!
השקיעה המדהימה הנשקפת ממרכז רוקפלר

קובי

Related post

דילוג לתוכן