פוקרה, נפאל – המלצה ליום טיול מושלם

 פוקרה, נפאל – המלצה ליום טיול מושלם

מסלול לכפר אסטאם

גם הליכה בטבע מוריק, גם נופי פסגות לבנים יפהפיים, גם כפרים קטנים
ונפלאים וחווה אקולוגית אחת יוצאת דופן – קבלו את המתכון המושלם ליום טיול קסום
ובלתי נשכח היוצא מפוקרה, נפאל. 

בין אם אין לכם זמן לטרק ארוך ובין פשוט אם בא לכם לשנס מותניים ולהיות קצת אקטיביים, יום טיול לכפר ASTSM יעשה את העבודה ועוד איך….הכפר שוכן כ-16 ק"מ צפונית לפוקרה בגובה 1568 מטרים מעל פני הים, בנקודה נפלאה ממנה נשקף נוף פנורמי ציורי של רכס האנפורנה. הכפר מאפשר מבט מקרוב על עולם הולך ונעלם של חיי הכפר המסורתי, החל מבתים טיפוסיים, דרך שדות המעובדים בשיטות מן העבר הרחוק ועד חווה אקולוגית אשר שמה את הסביבה בראש מעייניה.

אורך מסלול – 4-6 שעות (תלוי בקצב ואורך ההפסקות והמנוחות בדרך, מומלץ לשהות לפחות שעה אחת בחווה האקולוגית וכל המרבה הרי זה משובח).

דרגת קושי – קל.

תיאור מסלול –

יש לקחת אוטובוס או מונית לכפר  Hemja (Milan Chowk), משם מתחילה העלייה בדרך עפר סלולה אל Astasm. העלייה עצמה מתונה, עם צמחייה ירוקה משני צדי הדרך ונקודות נוף נהדרות המושלמות לצילומי אווירה….עם ההגעה לשולי הכפר תגלו בתי כפר קטנים ונהדרים, טרסות יפהפיות ושדות חקלאיים העוברים עיבוד במסורות העוברות מדור לדור. הליכה לא ארוכה תביא אתכם אל נקודת המנוחה האולטימטיבית – החווה האקולוגית. אין תחושה נפלאה יותר מאשר לשבת לכוס תה עשבים המגודלים במקום בחצר הנהדרת של החווה, למלא את הבקבוקים במים אשר עוברים סינון טבעי ע"י חול, לאכול פרי עסיסי המגודל במקום, לשוחח עם אנשי החווה ולשמוע על הפעילויות השונות המתקיימות במקום. (בחווה ישנם חדרי לינה למעוניינים לבלות בה לילה או 2 או יותר…). לאחר מנוחה ואגירת כוחות זה הזמן לחזור ולצעוד ואם כבר לצעוד אז בדרך הישנה אשר עוברת בשבילים צרים בתוך שדות וטרסות. חוויה מהנה ומרהיבה ביופייה! במידה ואינכם מטיילים עם מדריך כדאי מאוד לשאול מקומיים היכן השביל כיוון שמאוד קשה לגלות אותו בין הצמחייה הגבוהה.

נוף נפלא לאורך כל הדרך

 

החווה האקולוגית – פנינת חן אמיתית
מסלול מושלם ליום מושלם
 

קובי

Related post

1 Comment

  • איזה כיף! היינו, לפני ארבעים שנים בערך. אולי הגיע הזמן לחזור שוב…

Comments are closed.

דילוג לתוכן