המלצה על 7 מזרקות קסומות בעולם

 המלצה על 7 מזרקות קסומות בעולם

המזרקות של כיכר הקונקורד

קשה להסביר את סוד קסמן של מזרקות המים, פריט הנוי החביב כל כך על בני אדם לאורך דורות רבים מספור. אולי זה בגלל כי המים הם החיים, אולי זה בגלל ההשפעה המרגיעה של המים – אבל העובדה היא  שגם כיום ממשיכים לקשט ערים במזרקות חדשות וחדישות ואלו העתיקות מהוות אטרקציות אשר מושכות תיירים מכל רחבי תבל. בחרתי 7 מזרקות ב-7 ערים שונות בעולם, מזרקות שכל כך כדאי לבקר בהן!

המזרקות של כיכר הקונקורד – פריז, צרפת

אחת הכיכרות המפורסמות ביותר בעולם היא גם מקום המשכן של 2 מזרקות מרהיבות ביופיין אשר נחנכו בשנת 1840. על המזרקות אחראי ז'אק איגאנס היטורף (יליד גרמניה במקור) אשר תכנן את המזרקות בהשפעת כיכר פטרוס הקדוש בקריית הוותיקן, אשר בה ממוקם אובליסק (כידוע גם בכיכר הקונקורד הוצב אובליסק מצרי עתיק בשנת 1833) ו-2 מזרקות. מזרקה אחת מייצגת את עולם הים של צרפת (הים התיכון והאוקיינוס האטלנטי) כולל עולם הספנות וכו' ומזרקה אחת מייצגת את הנהרות של צרפת (הריין והרון) ומה שמסביבן – למשל עולם החקלאות. המזרקות הנפלאות מוסיפות המון קסם לפריז בכלל ולכיכר בפרט.

המזרקות של כיכר הקונקורד
המזרקות של כיכר הקונקורד
הקסם של מזרקות כיכר הקונקורד
הקסם של מזרקות כיכר הקונקורד

 The Raíces Fountain – סן חואן, פורטו-ריקו

מזרקת 'השורשים' המרשימה נמצאת בפסאו דה לה פרינססה, בעיר העתיקה של סאן חואן ונחנכה בשנת 1992 לציון 500 שנים לגילוי 'העולם החדש'. פסלי הברונזה במזרקה עוצבו ע"י מיגל קרלו כדי להנציח את המורשת המפוארת של פורטו ריקו הכוללת שורשים אפריקניים, ספרדיים וטאינו – הילידים אשר התגוררו באיי הבהאמה ואיי הודו המערבית בים הקאריבי. המזרקה ממוקמת בנקודה רומנטית להפליא ומושכת זוגות רבים בעת השקיעה.

מזרקת השורשים, סאן חואן
מזרקת השורשים, סאן חואן

מזרקת האננס – צ'ארלסטון, ארה"ב

בעיר ההיסטורית צ'ארלסטון, דרום קרוליינה, שוכנת לה מזרקה בעיצוב יוצא דופן של פרי האננס. המזרקה שוכנת בלב פארק יפהפה הצמוד לים ומסמלת את הכנסת האורחים של תושבי האזור. מהר מאוד הפכה המזרקה (אשר הוקמה בשנת 1990) לאטרקציה מרכזית ולסמל הלא רשמי של העיר.

 
 
מזרקת האננס המפורסמת של צ'ארלסטון
מזרקת האננס המפורסמת של צ'ארלסטון

Manneken Pis, בריסל בלגיה

באופן מעניין, המזרקה הקטנה, עם פסלון קטן ממדים (61 ס"מ בלבד) של ילד המטיל מימיו, הפכה לסמל של בריסל. הפסל הוכן בשנת 1618 אך הפסל המוצב כיום הוא למעשה העתק משנת 1965, לאחר שהפסל המקורי נגנב ונמצא כיום במוזיאון העיר. למרות שהיא אינה מפוארת ומרשימה כדוגמת המזרקות של רומא או פריז, מזרקת המאנקן פיס היא אולי המזרקה המוכרת ביותר בעולם. בבריסל קיים מנהג משעשע במיוחד להלביש את הפסל בתלבושות מיוחדות – הוא כבר היה לוחם ג'ודו, סנטה קלאוס, שף, דרקולה ואפילו איש צוות רפואי הנלחם בקורונה. הפסל כל כך אהוב על תושבי בריסל עד שהם דאגו למנות אותו לשגריר הראשון של פשוטי העם בשנת 1954.

המאנקן פיס של בריסל
המאנקן פיס של בריסל
המזרקה הקטנטנה שהפכה לסמל גדול
המזרקה הקטנטנה שהפכה לסמל גדול

מזרקת טרווי (רומא, איטליה)

מזרקת טרווי היא יצירת מופת  בסגנון הבארוק ובעיני רבים המזרקה היפה ביותר בתבל כולה. הארכיטקט ניקולא סלבי החל את בנייתה של המזרקה בשנת 1732 ובנייתה נמשכה במשך 30 שנים (הרבה לאחר מותו של סלבי). האלמנט המרכזי במזרקה הוא פסלו של נפטון, אל הים במיתולוגיה הרומי, רוכב על גבי מרכבה בצורת צדף המובלת ע"י סוסי ים, לצד דמויות ויצורים נוספים מן המיתולוגיה. לא משנה באיזו שעה תגיעו לבקר במזרקה – תמיד תהיה היא הומה אדם. ההמלצה שלי היא לבקר בה גם בשעות היום וגם בשעות הלילה, כאשר התאורה הנפלאה הופכת את המזרקה לקסומה אף יותר. המזרקה קנתה לה שם כמזרקת המשאלות וגדודי תיירים משליכים אליה מטבעות רבים בתקווה שמשאלתם תתגשם…

מזרקת טרווי - אחת המזרקות היפות בעולם אם לא היה מכולן...
מזרקת טרווי – אחת המזרקות היפות בעולם אם לא היה מכולן…
מזרקה קסומה בכל שעות היממה
מזרקה קסומה בכל שעות היממה
אל תשכחו לזרוק מטבע ולהביע משאלה
אל תשכחו לזרוק מטבע ולהביע משאלה

המזרקה המוזיקלית (בודפשט, הונגריה)

האי מרגיט הוא אי קטן בנהר הדנובה, אשר מהווה פינת חמד ירוקה ונפלאה בעיר בודפשט, עם פארק רחב ידיים, גנים מטופחים, פארק מים, מתקני ספורט ואטרקציות שונות הפך האי למקום פופולרי במיוחד על תושבי העיר. בשנת 1962 הוקמה באי מזרקה גדולה ויפה אשר בשנת 2013 שודרגה והפכה למזרקה מוזיקלית – מזרקה שבה המים קופצים ומרקדים לצלילי יצירות מוזיקליות. בשעות הערב מתווספת תאורה מרהיבה אשר הופכת את חוויית המזרקה למהנה במיוחד!

המזרקות של בלאג'יו (לאס וגאס, ארה"ב)

בווגאס אוהבים לעשות את הכל גדול יותר, מפואר יותר ומרשים יותר – וזה בערך מסכם את הסיפור של המזרקות של בלאג'יו, מזרקות שעלות הבנייה שלהם בעשרות מיליוני דולרים ושעד שנת 2017 החזיקו בתואר המזרקות הגדולות בעולם. המזרקות של בלאג'יו ממוקמות בתוך אגם מלאכותי הנמצא בחזית מלון בלאג'יו. מופע המים של המזרקות נחשב לאחד האטרקציות הבולטות של ווגאס כולה – המים במזרקות רוקדים לצלילי שירים מוכרים בשילוב תאורה מהפנטת. סילוני המים במזרקה מגיעים לגובה של 140 מטרים!  

קובי

Related post

דילוג לתוכן