בחזרה לסנט מארטן ולשדה התעופה המטורף בעולם…

 בחזרה לסנט מארטן ולשדה התעופה המטורף בעולם…

בתחילת השנה, זמן קצר לפני שהקורונה שינתה את חיינו, ביקרתי בפעם השלישית באי הקאריבי הנהדר סנט מארטן – חזרתי בכדי להתרגש מחדש כמו ילד מחוף מאהו , אשר המטוסים בו חולפים בגובה כה נמוך עד שנדמה כאילו אפשר לשלוח יד ולגעת בהם וגם כדי לצחוק בקול גדול עם כל המראה אשר גורמת לאנדרלמוסיה על החוף…

אל האי סנט מארטן הגעתי בפעם הראשונה אי שם בשנת 2014, במסגרת הפלגה אשר עגנה באי ליום אחד בלבד…כבר באותו יום הקפתי את האי היפהפה והגעתי אל חוף מאהו , חוף אשר זכה לפרסום עולמי בזכות שדה התעופה הצמוד אליו.

הבויאנג 747 באחת הנחיתות האחרונות באי
הבויאנג 747 באחת הנחיתות האחרונות באי

האמת היא ששום דבר לא הכין אותי לטירוף שהתחולל בחוף …ובמיוחד לא למה שהתרחש בזמן ההמראה של מטוס 747 של חברת KLM ההולנדית….כאוס תהיה המילה שכנראה תתאר בצורה הקרובה ביותר את מה שהתרחש כאשר המטוס הפעיל את המנועים לפני ההמראה. ההדף העצום העיף לכל עבר חול, חפצים ואפילו אנשים…האמיצים נתלו על הגדר כדי לספוג את ההדף מקרוב (Jet Blast) תוך התעלמות מוחלטת משלט הגדול המזהיר מפני סכנת מוות….

כאשר ראיתי את המטוסים הנוחתים בגובה נמוך מעל ראשי הנופשים במסלול נחיתה שרק מרחק קצרצר מפריד בינו לבין החוף,  החלטתי שאני חייב לחזור לאי הזה ולחוות בעצמי את הנחיתה וההמראה בשדה התעופה המטורף הזה.

שנתיים לאחר מכן, עליתי על מטוס  בפורטו ריקו והגשמתי את החלום…באותו ביקור גם זכיתי ליהנות מאחת הנחיתות וההמראות האחרונות של מטוס ה- 747 העצום של חברת KLM, אשר הודיעה בזמנו שהמטוס יפסיק לטוס אל האי…

הנאה בלתי פוסקת בחוף מאהו
הנאה בלתי פוסקת בחוף מאהו

שנה מאוחר מכן, באוגוסט 2017, הוריקן אירמה פשוט החריב את האי היפהפה. זמן רב לקח לאי להשתקם מההרס הרב ולמעשה יש דברים שלא השתקמו עד לרגע זה. אני חושב שכבר אז גמלה בלבי ההחלטה לחזור שוב אל האי. אולי כאות סולידריות ואולי רק בגלל שהוא היה כל כך טוב אליי….איני יודע את הסיבה המדוייקת אך בינואר האחרון גם ממשתי את אותה החלטה.

יחד עם חבר שהצטרף אל המסע נחתנו באי , שלפנו מצלמות וטלפונים והתחלנו בחגיגת צילום אדירה…כן, טיילנו גם בצד הצרפתי וגם בצד ההולנדי של האי אך המטרה לשמה הגענו הייתה ונותרה חוף מאהו ושדה התעופה על שם הנסיכה יוליאנה הצמוד אליו. 

לא רק מאהו...חוף אוריינט בצדו הצרפתי של האי
לא רק מאהו…חוף אוריינט בצדו הצרפתי של האי

זכינו לימים של נחיתות והמראות בלתי נשכחות, של מראות סוראליסטיים ושל רצון לחזור לשם שוב… 

מידע כללי:

ניתן להגיע לסנט מארטן בטיסות מארה"ב, אירופה וטיסות מאיים שונים בקאריביים. טיסות זולות ניתן למצוא למשל מסאן חואן שבפורטו ריקו. לישראלים אין צורך בויזה אך חשוב מאוד להזמין מקום לינה מראש ולדעת את פרטיו – בכניסה לאי תדרשו להציג את פרטי המלון או הדירה בה תלונו. ניתן (ורצוי…) להשתמש באי בדולרים אמריקאיים בכל מקום.

עוד מחזה מטורף מהאי - ככה נראה גשם מרחוק...
עוד מחזה מטורף מהאי – ככה נראה גשם מרחוק…

כמה טיפים קטנים –

  • חוף מאהו נמצא בצד ההולנדי של האי והוא נמצא סמוך לאזור שוקק חיים ביום ובלילה. אם אתם מעדיפים יותר שקט ושלווה עדיף למצוא אזורים שקטים ואף יפים יותר בצד הצרפתי של האי.
  • אם אתם מגיעים בספינה אל האי ישנם שאטלים רבים הנוסעים מהנמל אל הספינה ובחזרה. שימו לב לקחת מרווח בטחון גדול כיוון שהכבישים הצרים יכולים להיות פקוקים מאוד בימים בהם עוגנות ספינות רבות באי – אתם לא רוצים להחמיץ את מועד ההפלגה של הספינה שלכם…
  • בבר-המסעדה השוכנים בחוף רושמים מדי יום את זמני הנחיתה של המטוסים הגדולים הנוחתים בחוף , כדאי להיערך מראש זמן קצר לפני כל נחיתה ולתפוס מיקום טוב.
אוי השקיעות של סנט מארטן...
אוי השקיעות של סנט מארטן…
 
  • במידה ואינכם מעוניינים לנהוג ניתן לשכור מונית פרטית ליום טיול מקיף הכולל עצירות וביקור בכל האטרקציות של האי – כולל חוף אוריינט בצד הצרפתי, נקודות תצפית מרהיבות כמו Cole Bay Hill ועוד…
  • אם ברצונכם להתחדש בבקבוק אלכוהול כלשהו עדיף שתקנו אותו בסנט מארטן…מחירי מותגי האלכוהול הם הזולים ביותר שראיתי אי פעם.
  • אם אתם שומרי כשרות שימו לב כי בסופרמרקט הצמוד לחוף מאהו תוכלו למצוא פריטי מזון רבים עם כשרות (כדוגמת כשרות OU) – כולל לחמים, גבינות, משקאות ועוד…

תיהנו!

ועוד אחת לסיום...:-)
ועוד אחת לסיום…:-)

קובי

Related post

דילוג לתוכן