סן דייגו – הפנינה של קליפורניה

 סן דייגו – הפנינה של קליפורניה

אזור לה הויה הקסומה

למרות שהיא אחת הערים הכי אטרקטיביות ואהובות בארצות הברית איכשהו סן דייגו, לא זוכה לפופולריות של גדולה מדיי בקרב המטיילים הישראלים וחבל שכך. אין אליה טיסות ישירות מישראל, לא נכתבים עליה הררי מילים ולא ומועלים אין ספור תמונות וסרטונים כמו על הערים הנחשבות לאהובות אצלנו – ניו-יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, מיאמי …ואם כבר מגיעים אליה זה יהיה ממש על הדרך ולא כיעד מרכזי – עצירה קצרה במסגרת טיול בקליפורניה ליום יומיים.

סן דייגו - אחת הערים האטרקטיביות ביותר בארה
סן דייגו – אחת הערים האטרקטיביות ביותר בארה"ב

בעיני סן דייגו היא לגמרי העיר המושלמת. מתחיל ממזג האוויר הנפלא לאורך השנה כולה, ממשיך דרך התכנון הנהדר שלה – עיר גדולה אך עם המון מרחב ואוויר לנשימה, חופים נפלאים ואטרקציות רבות ושוות – עיר חיה ותוססת ועם זאת שלווה ורגועה.

המקום להתחיל להכיר בו את סן דייגו יהיה אזור לה הויה (La Jolla) הנפלא. טיילת ארוכה ונהדרת הנמתחת לה לאורך מפרץ מדהים של האוקיאנוס השקט. פארקים מטופחים, בתי קפה שיקים, גלריות רבות, חנויות צבעוניות, מוזיאונים ומוסדות שונים (כדוגמת האוניברסיטה ומכוני מחקר חשובים) והדובדבן שבקצפת  –  כלבי ים ואריות ים החיים להם בנחת במפרץ. לאורך הטיילת בלה הויה  תוכלו לראות כלבי ים מנמנמים על סלעים בשמש החמימה או שוחים להם בכיף מעבר לכך שקנאים ושחפים רבים מרחפים להם מעל – וזו רק טעימה קטנה מהעולם החי העשיר של סן דייגו.

אזור לה הויה הקסומה
אזור לה הויה הקסומה

העיר הישנה של סגן דייגו (old Town) תחזיר אתכם אחורה בזמן אל המאה ה-19. מבנים היסטוריים רבים, מוזיאונים, גלריות ומופעים המעניקים הצצה אל החיים של המערב הפרוע. בפארק ההיסטורי שבעיר הישנה קיים מקבץ מבנים מן השנים 1820-1870.

בנמל של סן דייגו ישנן  שלל אטרקציות נהדרות תוכלו לבקר על נושאת מטוסים של שהפכה למוזיאון, לעלות על סיפונה של הספינה 'הכוכב של הודו' אשר הושקה בשנת 1863 לרדת אל תוך צוללת רוסית משנות ה-60 ועוד…בעיניי האטרקציה המלהיבה והמרגשת ביותר היא לצאת לתצפית לווייתנים – סיורי תצפית ליווייתנים יוצאים מדי יום מהמזח – מיני הלווייתנים אשר ניתנים לצפייה משתנים בהתאם לעונה.

תצפית לווייתנים בסן דייגו - אטרקציית חובה
תצפית לווייתנים בסן דייגו – אטרקציית חובה

אמנם בסן דייגו נמצאים גם 2 פארקים בעלי שם עולמי – עולם המים וגן החיות של סן דייגו אך דווקא מי שמחפש את הפינות הקטנות והמיוחדות יוכל ליהנות הרבה יותר מאשר בפארק כזה או אחר.

אחת מפינות אלו זו שמורת הטבע טורי פיינס, שמורה קטנה עם מסלולי הליכה יפים עם נוף מהמם לאוקיאנוס, בשמורה זו תוכלו גם לראות את עצי האורן מסוג 'טורי' הנחשבים לנדירים.

פארק טורי פיינס עם הנוף הנפלא לאוקייאנוס
פארק טורי פיינס עם הנוף הנפלא לאוקיינוס

עוד פינה נהדרת שכדאי מאוד לבקר בה זה המגדלור העתיק (נבנה בשנת 1855) בפארק קבירלו (Cabrillo) גם משם תוכלו ליהנות מנוף נפלא ואולי אפילו לזכות ולראות לווייתנים.

המגדלור העתיק בפארק קבירלו

עוד ברשימת ההמלצות – חצי  האי קורנדו, אליו מגיעים בנסיעה על גשר מרשים ויפה ובו נמצא מלון ההיסטורי דל קורנדו , המלון נפתח בשנת 1888 והיה בזמנו המלון הגדול בתבל. המלון הוא פנינה ארכיטקטונית שהפכה לחביבת הכוכבים הגדולים של הוליווד – מצ'ארלי צ'אפלין ועד קלארק גייבל.

בין אם אתם מטיילים עם ילדים ובין אם לא פארק בלבואה הענק הוא עוד מקום שחובה  לכלול בביקור בסן דייגו (נ.ב. גן החיות של סן דייגו המוזכר לעיל נמצא אף הוא בפארק זה). בפארק הענק תוכלו ליהנות משפע של מוזיאונים ואטרקציות שונות – כולל פניני ארכיטקטורה כמו קאסה דה בלבואה ומגדל קליפורניה, תוכלו להתפעל מגנים נהדרים וכמובן מאחת האטרקציות הכי קסומות של סן דייגו – הקרוסלה. הקרוסלה בת 110 שנים(!!) נוצרה בשנת 1910, הגיעה לקליפורניה בשנת 1915 ופועלת בפארק בלבואה אי שם משנת 1922. פריט נוסטלגי עם קסם שלא נגמר.

האמת היא שיש עוד לא מעט הפתעות, אטרקציות ואתרים מיוחדים בסן דייגו, אבל אניח לכם לגלות אותם לבד…

קובי

Related post

דילוג לתוכן