הדרך אל הרגע המושלם מתחילה בשיחה

 הדרך אל הרגע המושלם מתחילה בשיחה

צילום בני אדם היה תמיד תחום הצילום האהוב עליי, בהבעות פנים מסתתרים להם סיפורי חיים מרתקים ויוצאי דופן. ואם כבר צילום אנשים אין כמו הודו ונפאל שמהוות גן אדם לצילומי תרבויות ובני אדם.

צילום של בני אדם  בטיולים ומסעות משך אותי תמיד הרבה יותר מאשר למשל צילומי נוף או צילומים אורבניים.

בכל פינה בואראנסי תפגשו את הסאדהו, הסגפנים ההינדים

בעיניי כל אדם הוא עולם ומלואו ובהבעות פנים ניתן לגלות סיפורים רבים אין ספור. העדשות החביבות עליי ביותר הן עדשות 50 מ"מ ו- 85 מ"מ, אשר מעבר לחדות מדהימה ועומק שדה עשיר, הן מחייבות אינטראקציות עם המצולמים – דבר שהוא עבורי בעל חשיבות רבה.

קיימת חשיבות רבה ליצירת אינטראקציה נעימה עם המצולמים

הכלל הראשון שחשוב לשמור עליו עוד בטרם הצילום עצמו הוא בקשת הרשות. כאשר אנו משתמשים בעדשות כדוגמת אלו המוזכרות לעיל אנו למעשה חודרים למרחב הפרטי של מושא הצילום ועל כן מתוך כבוד ונימוס בסיסי יש לקבל את הסכמת המצולם. במידה וקיבלנו הרי שעכשיו נוכל להתקרב למרחק הרצוי, לזווית הרצויה ולהוציא מן המחשבה אל הפועל את התמונה שראינו בדמיוננו. במידה ולא קיבלנו רשות אז לא קרה שום דבר, יש לחייך ולהודות בנימוס ולהמשיך הלאה ולא לפגוע בקדושת המרחב הפרטי.

סיגריה של בוקר:-)
תמיד חשוב לבקש רשות מהמצולמים

כמובן שכשאר אנו מצלמים סצנות רחבות במרחב הציבורי, למשל צילום רחב היקף ברחוב או בשוק, אשר אינן כוללות קרבה למצולמים ואינן מצריכות בקשת אישור, עדיין נקפיד שלא לפרסם צילומים אשר ברגע הנוצר יש בו בכדי ללעוג או לפגוע באחת הדמויות המצולמות או יותר. לרוב כאשר קיבלנו הסכמה לצילום נוכל גם ליצור שיחה מעניינת, ללמוד מעט על האדם שמולנו ולגלות על הדרך סיפורים מרתקים על הדרך. כך למשל שיחה עם סאדהו (סגפן הינדי) בסמוך למקדש פאשופאתינאת בקטמנדו, הביאה אותי לסיפור אנושי יוצא דופן על אדם משכיל מאוד מהודו, עם אנגלית רהוטה ומושלמת,  אשר עבד בתעשיית הרכב, הוא אב גאה לבן מהנדס ולאחר פרישתו לפני כשלוש שנים החליט להפוך לסאדהו. הוא וויתר על רכושו, על מעמדו ואפילו על שמו ומאז, הוא נע ונד בין מקומות קדושים, כשעליו גלימה, מקל ודלי קטן. במהלך שהייתו בקטמנדו הוא ישן על מחצלת קטנה יחד עם סאדהו נוספים והם עוסקים במדיטציה ובקריאת מזמורי תפילה.

הסאדהו מהודו אשר הותיר הכל מאחור ופנה אל חיי הנדודים והרוח

השיחה והאינטראקציה הבן אישית מאפשרת לנו להפוך את צילום האנשים לחווייתי הרבה יותר וגם עמוק ומשובח יותר מבחינת התוצאה המוגמרת. אין ספק שהודו ונפאל מהוות את גן העדן המושלם לצלמי אנשים ותרבויות, לא רק בגלל העושר התרבותי והפסיפס האנושי הנפלא אלא גם בגלל הנכונות של רבים שם לקחת חלק בצילומים. הם פשוט מאוד אוהבים להצטלם וגם להכיר חברים חדשים מעבר לים. תמיד כדאי במידת האפשר לשלוח את התמונות שצילמתם למצולמים – הם יעריכו את זה מאוד😊

קובי

Related post

דילוג לתוכן