המדריך להפלגות נופש באיים הקאריביים

 המדריך להפלגות נופש באיים הקאריביים

הספינה NCL GetAway עוגנת באי סנט מארטן

את השנים האחרונות (עד לפרוץ הקורונה לחיינו…) ניצלתי להיכרות מעמיקה של  עולם הקרוזים לקאריביים עם לא פחות מתשע הפלגות בשלוש חברות הקרוזים הגדולות ביותר בעולם – קרניבל, רויאל קאריביאן ונורווג'יאן קרוז ליין. מה ההבדלים בין החברות? כיצד לבחור ספינה או מסלול? מה חשוב לדעת לפני ההפלגה? כל זה לצד טיפים, עצות והמלצות על יעדים נבחרים!

רגע אחד, הפלגות זה לא משעמם?!?

כאשר אני שואל חברות וחברים מסביבי על הפלגות נופש אני לרוב מקבל תשובות כמו 'משעמם', 'אולי כשנצא לפנסיה', 'לא רוצים להיות כלואים' וכדומה .יש רק דבר אחד משותף לכל אלו שענו לי כך – הם מעולם לא יצאו בעצמם לקרוז. אם להודות על האמת, זה בדיוק מה שגם אני חשבתי לפני שיצאתי לקרוז הראשון ומהר מאוד התברר לי כמה שאני טועה וכמה שהדעות הקדומות על הפלגות הנופש פשוט רחוקות מן המציאות. לא משנה אם אתם בני 80 או בני 30, לא משנה אם אתם עם ילדים קטנים או זוג בחופשה – בספינות הקרוזים תמצאו הכל מהכל ובגדול! חיי לילה מטורפים, אטרקציות מדהימות, שופינג, הופעות מושקעות, מסעדות ובתי קפה, מתקני ספורט, ספא מפנק, קזינו, אמנות ואין ספור הפתעות שמחכות שרק תגלו אותן! ניתן לומר הרבה דברים על קרוזים – המילה 'משעמם' אינה אחת מהן….

ספינה של רויאל קאריביאן עוגנת מול איי קיימן

החברות הגדולות

בעולם פועלות חברות קרוזים רבות, הפונות לקהלים שונים (כאשר שייכות לתאגידים גדולים כדוגמת קרניבל), כאשר בראש הרשימה עומדות קרניבל, רויאל קאריביאן ונורווג'יאן קרוז ליין. שלוש החברות מפעילות ספינות פאר נפלאות במסלולים רבים ומגוונים באיים הקאריביים ונחשבות לפופולאריות ביותר בקרב הקהל הרחב. רויאל קאריביאן היא החברה היקרה יותר מבין החברות הנ"ל (והכוונה לא רק במחירי הקרוז שלרוב יהיו יקרים יותר, אלא אף במחירי השירותים השונים באונייה – ממחירי השתייה החריפה ועד לכביסה) והיא מתאפיינת בפורמליות בטעם של פעם – חדר אוכל מרכזי בזמנים קבועים, ערבים המחייבים תלבושות ערב וכדומה. קרניבל נחשבת לחברה הזולה ביותר מבין השלוש ועל כן היא מושכת לרוב קהל צעיר מזה המאפיין את רויאל קאריביאן. נורווג'יאן קרוז ליין היא החברה יוצאת הדופן מכיוון שהיא וויתרה על קונספט הפורמליות ועל קונספט חדר האוכל המרכזי ועברה להסעדה חופשית (שזה בגדול – תאכלו מה שתרצו, היכן שתרצו, מתי שתרצו) ואף הערב הפורמלי בהפלגה הוא אופציונלי בלבד.

להלן השוואה מנקודת מבטי באלמנטים שונים בהפלגה:

שירות 

שלוש החברות עושות מאמצים גדולים בכדי לייצר חוויית שירות ברמה הגבוהה ביותר. בשלושתן תקבלו מענה מהיר, יעיל ומקצועי. אם ארצה בכל זאת לדרג את חוויות השירות שלי הוא יהיה כך (בפערים לא גדולים) 1. רויאל קאריביאן 2. נורווג'יאן 3. קרניבל.

אווירה 

אי אפשר באמת לדרג אווירה כי כל אדם מתחבר יותר לאווירה מסוג אחר. בגדול האווירה המורגשת ברויאל קאריביאן היא מעט יותר 'רשמית' מאשר בקרניבל ואילו בחברת נורווגי'אן האווירה הכללית היא חופשית לחלוטין. אני באופן אישי מתחבר יותר לאווירה חופשית ובו בזמן מכיר לא מעט אשר מעדיפים את האווירה הקלאסית המורגשת היטב בהפלגות של רויאל קאריביאן וקרניבל. מבחינתי כחובב אה-פורמליות מושבע: 1. נורווגי'אן 2. קרניבל 3. רויאל קאריביאן.

לאבאדי – החוף הפרטי של רויאל קאריביאן בהאיטי: 

אוכל 

דווקא בדבר כל כך חשוב אני אוכל להיות לעזר רק לשומרי הכשרות, כיוון שאני נמנה עליהם. יש לזכור כי קיים הבדל תהומי בין רויאל קאריביאן וקרניבל לבין נורווג'יאן קרוז ליין. ברויאל קאריביאן וקרניבל מדובר בקונספט קלאסי של חדר אוכל מרכזי עם ארוחות בזמנים קבועים (לצד בופה נפרד וחופשי ומסעדות פרימיום בתשלום) בעוד בנורווג'יאן עברו לקונספט של הסעדה חופשית עם מגוון רחב של מסעדות בסגנונות שונים בהן ניתן לסעוד ללא תשלום בכל עת (לפי שעות פעילות שיש לכל מסעדה, לצד בופה פתוח ומסעדות פרימיום בתשלום). אני כן יכול להעיד שעל פי כל החברות והחברים עמם הפלגתי, אשר כן סעדו בספינות באופן רגיל, רובם שיבחו מאוד בעיקר את האוכל ברויאל קאריביאן. לגבי מזון כשר המוזמן מראש, מדובר במנות מחוממות ברמה גבוהה ובמבחר גדול ומצויין. הדירוג שלי במזון כשר ניתן על פי איכות ומבחר: 1. קרניבל 2. נורווג'יאן 3. רויאל קאריביאן.

טיפ: בכל הפלגה תזכו למופע המסורתי של צוות המטבח הכולל ריקודים ואווירה כיפית וקלילה בחדר האוכל המרכזי ברויאל קאריביאן ובקרניבל (בנורווגי'אן קיים בצורה מצומצמת כיוון שאין חדר אוכל מרכזי) – לרוב זה נערך בערב הפורמלי אך כדאי לברר מראש כדי לא לפספס. 

טיפ לשומרי כשרות: בתפריט היינות הכללי של הספינות ניתן למצוא יינות כשרים ובתפריט היינות של נורווגי'אן מצאתי אפילו 2 יינות כשרים מישראל! 

פעילויות  

בכל ערב תחכה לכם בחדר תוכנייה עם אין ספור פעילויות שמתקיימות על הספינה בכל רגע נתון – מתחרויות שונות ומשונות (ספורט, הומור, טריוויה ועוד…) דרך סדנאות מגוונות (כולל סדנת קיפול מגבות בצורות מדליקות של בעלי חיים), הופעות, בינגו, תרבות, אמנות ומה לא….לא חשתי בהבדל במגוון הפעילויות, סוג הפעילויות או איכותן אצל אף אחת מהחברות – שלושתן מציעות פשוט מגוון רחב ומצויין.

מופעים 

באופן לא מפתיע בשלוש החברות מציעים שפע הופעות מושקעות בהפלגה, כולל מחזות זמר בהפקות שלא היו מביישות אף תיאטרון. לצד מחזות הזמר תוכלו ליהנות ממופע קומדיה, זמרות/זמרים/להקות, מופעי ריקוד מרהיבים ועוד…על אף שבשלושתן ניכרת ההשקעה העצומה בהפקות ובמופעים הרי שבכל הנוגע לאיכות ההשקעה – אין ספק שרויאל קאריביאן מנצחת כאן ובגדול. הדירוג שלי – 1. רויאל קאריביאן 2. נורווג'יאן 3. קרניבל.

חיי הלילה 

בספינות תוכלו למצוא חיי לילה נהדרים – גם לאלו המחפשים אירועי תרבות רגועים על קוקטייל ופסנתר, דרך אלו שמחפשים לשבת על הבר לבין אלו שמחפשים מסיבות סוערות (המסיבות תקבלנה דירוג נפרד) – אההה…ויש גם קריוקי כמובן:-) כל חברה מציעה מספר ברים לשעות הלילה ומועדון לילה. דווקא בעולם חיי הלילה קרניבל מפתיעה לטובה, הברים על הספינות של קרניבל מהנים ביותר עם אווירה אמריקאית טיפוסית על שלל המשחקים והטיפוסים! ברויאל קאריביאן כדאי לבלות בבר האירי שלרוב יכלול גם מוסיקה חיה ואווירה טובה! בספינות של נורוויגי'אן כדאי לבקר באייס בר וכמובן בבר המוחיטו אשר מציע תפריט שלם ומדהים של מוחיטו בטעמים נפלאים! אם בחרתם להפליג ברויאל קאריביאן או בקרניבל שריינו לעצמכם את הקווסט – אירוע למבוגרים בלבד, בסגנון מאוד אמריקאי – הכולל משימות מטופשות ומביכות להפליא אשר גורמות גם לאנשים הרציניים והמכובדים ביותר להשתטות בטירוף…אירוע משעשע ביותר. בחברת רויאל קאריביאן מדובר בהפקה גדולה ומושקעת ביותר עם יציעים מלאים בעוד בקרניבל מדובר באירוע צנוע באחד האולמות בספינה וזו הסיבה היחידה שאני מדרג את רויאל קאריביאן לפני קרניבל. אירוע קווסט אינו קיים נכון לכתיבת שורות אלו בספינות של נורווג'יאן.

הדירוג שלי – 1. נורווגי'אן 2. רויאל קאריביאן 3. קרניבל.

מסיבות 

בכל ספינה תמצאו בלילות (לרוב על הסיפון הפתוח) מסיבות מושקעות ומטורפות ממש. אבל בכל הנוגע למסיבות סיפון נורווג'יאן קרוז ליין משאירה אבק לרויאל קאריביאן ולקרניבל, בדגש על מסיבת האורות הזוהרים, שהיא המסיבה הכי זרחנית, מושקעת ומטורפת שיש! (גם באתר cruisecritic דירגו את המסיבה הזו במקום הראשון בים!). לרוב בכל ערב יש מסיבה אחרת (כמו שנות ה-80, מסיבת רוק וכדו'…). אם אתם מפליגים עם רויאל קאריביאן, אל תפספסו את מסיבת שנות השבעים המטריפה! בכל החברות, לאחר תרגיל הבטיחות ולקראת היציאה לדרך, מתקיימת מסיבת הפלגה כיפית וקלילה שלא כדאי להחמיץ!

הדירוג שלי: 1. נורווג'יאן 2. רויאל קאריביאן 3. קרניבל.

טיפ: אם אתם חובבי מסיבות תחפושות מומלץ בחום להזמין הפלגת HALOWEEN (31 לאוקטובר בכל שנה) שמתקיימת בה מסיבת תחפושות אדירה ואווירה נפלאה! עוד תאריך שבו מתקיימות מסיבות רבות בסגנונות שונים הוא ליל השנה האזרחית החדשה (31.12) שהוא לרוב תאריך מבוקש ויקר יחסית, אך המסיבות והאירועים המתקיימים בספינה הם מהמושקעים ביותר בהשוואה לכל תאריך אחר!

אטרקציות 

גם כאן החוק הוא פשוט – ככל שהספינה גדולה וחדשה יותר כך גם כמות האטרקציות עליה גדולה יותר. אם בעבר הלא רחוק האטרקציות התמקדו במגלשות מים, מתקני גלישה וקירות טיפוס. הרי שכיום הטירוף חוגג – ממסלולי קארטינג ולייזר טאג, דרך אומגה וחדרי בריחה ועד לרכבת ההרים המטורפת והראשונה על הים של קרניבל. בספינות של רויאל קאריביאן תוכלו למצוא אפילו אולמות החלקה על הקרח (שאגב מתקיימים בהם מופעים מרהיבים של ממש!). בספינות החדשות (החל מהבליז) של נורווג'יאן תוכלו למצוא מסלול קארטינג מטורף – אם כי אני חייב לציין כי על אף שזה כיף ונהדר, זו אטרקציה שהיא בתשלום נוסף ויש לקבוע אליה תור וגם על מנת להקים אותה הם ויתרו על שטחים נרחבים – כולל סיפון המסיבות הייחודי שהיה ממש סימן מסחרי של נורווג'יאן ובעיניי זה די חבל. לפני שתבחרו ספינה תוכלו לראות את כל האטרקציות הקיימות עליה באתר הבית של החברה.

טיפ: לאטרקציות מבוקשות או בתשלום נוסף כדאי מאוד להקדים ולקבוע תור מראש כדי שתוכלו ליהנות מן האטרקציה בזמן שנוח לכם!

כמה עולה קרוז?

כמה עולה קרוז באופן כללי זו פשוט שאלה שלא ניתן לענות עליה כיוון שמחיר קרוז מורכב מכל כך הרבה משתנים – רמת הספינה וחברת הקרוזים, תאריך ההפלגה, מס' ימי ההפלגה, סוג החדר המבוקש, זמן הזמנת ההפלגה ועוד…לא פעם תוכלו לגלות קרוז במסלול זהה בהפרש של מאות דולרים בין תאריך אחד למשנהו. מה שכן כדאי לשים לב אליו אלו הם הקידומים והמבצעים שיש לכל חברה ולנצל זאת למיקסום ההזמנה. מבין שלוש החברות הגדולות מבצע הקידום של חברת נורווג'ין קרוז ליין, FREE ON SEA , הוא המשתלם ביותר כיוון שהוא מעניק לכם אפשרות לקבל חבילה או יותר במתנה, בעלויות של מאות דולרים – כולל חבילת שתייה, חבילת סיורי חוף, חבילת אינטרנט ועוד…(בשביל הפרופורציה – ממוצע חבילה ללילה ברויאל קאריביאן נע בין 50-70$ , דהיינו אם יצאתם להפלגה של 7 לילות תשלמו על חבילת השתיה תוספת של לפחות 350$ למחיר הקרוז).

ספינה או מסלול?

ישנם שיקולים רבים בבחירת ההפלגה (למשל תאריך רצוי, נמל מוצא מועדף וכדו') אך הרבה מוצאים עצמם מתלבטים כאשר ספינה חדשה אינה מפליגה במסלול המועדף עליכם…

טיפ: כאשר מדובר בהפלגה ראשונה, אני ממליץ לבחור באחת הספינות החדשות בשביל למצות את החוויה, ככל שצוברים יותר ויותר ניסיון על הים מגלים בהרבה מקרים, שלעתים קרובות ההבדלים בין ספינות מתבטאים בכמות האטרקציות (שלא אחת תגלו שלא תמיד הן רלוונטיות אליכם…) אך הקונפסט של הספינה כמעט זהה לספינות גדולות יותר מאותה חברה. אני אישית נמצא כבר בשלב שבו המסלול יותר חשוב לי מגודל וגיל הספינה…:-)

כיצד לבחור ספינה?     

טיפ פשוט וקל – ככל שהספינה חדשה יותר לא רק שהמגוון האטרקציות יהיה גדול יותר אלא לרוב גם תזכו לשירות ואוכל ברמה גבוהה יותר מכיוון שחברות הקרוזים הגדולות משקיעות תקציבי עתק בספינות הדגל החדשות ועל כן הן דואגות לאייש את הצוותים בעובדים מנוסים ומקצועיים ומקצים תקציבים גבוהים יותר למזון, בידור וכדומה. כמובן שגם בספינות הישנות והקטנות יותר תהנו מאירוח, מזון ובידור ברמה גבוהה מאוד. מה שכן, להפלגות קצרות (מתחת ל-6 ימים) וארוכות (מעלה 8 ימים) כמעט ולא ניתן למצוא ספינות דגל חדשות.

טיפ: כמעט על כל ספינה בכל חברה קיים ביוטיוב סרטון הסוקר לעומק את הספינה, כך שניתן להתרשם מן הספינות השונות לפני הבחירה הסופית.

האם לחפש קרוז עם כמה שיותר עצירות בנמלים?

קבלו תרחיש – הזמנתם הפלגה מפנקת של 7 לילות באחת מספינות הפאר החדשות והחדישות ביותר עם אינספור אטרקציות אדירות. במסלול שבחרתם ישנם חמישה עצירות בנמלים ויום אחד שכולו בים…ואין מה לעשות ביום יום בודד תוכלו ליהנות רק מחלק קטן מכל מה שיש לספינה להציע. זה לא דבר רע בכלל – רק שבמקרים שכאלו אין ממש צורך לבחור את הספינה החדישה ביותר אלא לבחור את המסלול המיוחד ביותר (וגם כנראה לחסוך סכום לא מובטל של כסף על הדרך) כיוון שבהפלגה מרובת עצירות כמות האטרקציות שעל הספינה משחקת תפקיד משני בלבד. הרבה מאלו המפליגים בפעם הראשונה מחפשים באופן טבעי מסלול עם הרבה עצירות ופחות ימי ים. הטיפ שלי הוא שבהפלגות של 7 לילות ומעלה להזמין מסלול עם 3-4 נמלים בלבד. ימי הים הם חלקים מהנים מאוד בהפלגה, הם הזמן לחקור את הספינה, לגלות את האטרקציות השונות, ליהנות מן המבחר העצום של הפעילויות המתקיימות בספינה בשעות היום ופשוט ליהנות מרגיעה מוחלטת. אם השקעתם כל כך הרבה בהפלגה על ספינת דגל, כדאי גם שיהיה לכם לזמן לחוות אותה כמו שצריך😊

האם אפשר להפליג לבד?

למרות שבהחלט ניתן להפליג לבד זה הרבה יותר כיף להפליג עם לפחות אדם אחד נוסף והרבה יותר כיף להפליג עם קבוצת חברים. בכל החברות מציעים פעילות היכרות מיוחדת ל-"סינגל קרוזס", כאלו שעלו על הספינה לבד ומחפשים להתחבר עם מטיילים אחרים, כך שאם בחרתם להפליג לבדכם כדאי מאוד לחפש את פעילות המפגש! אבל וזה אבל עצום – ישנן מספר חברות אשר מארגנות קבוצות של מטיילים יחידים על ספינות נופש, אתם תהפכו להיות חלק מקבוצה גדולה, עם פעילויות ומסיבות בלעדיות. הקבוצות יכולות למנות כמה עשרות מטיילים יחידים ובהפלגות מרכזיות כמו האלווין או ליל השנה האזרחית החדשה המספר יכול להגיע למאות. החברות מאפשרות גם אופציה של מציאת שותפים לחדר להוזלת העלויות. אחת החברות המובילות בתחום נקראת Single Cruise והיא מציעה מגוון קבוצות על הפלגות – כולל הפלגות המיועדות לגילאים מסויימים (למשל ישנן הפלגות לגילאי 20-30 וישנן הפלגות גם לבני 70+). 

לפני ההפלגה

בתקופה הקודמת להפלגה יש לבצע הליך צ'ק אין מקוון באתר או באפליקציה של חברת הקרוזים של הספינה עמה תפליגו. בסיום התהליך תוכלו להדפיס (או לשמור ולהעביר לנייד) את כרטיסי הבורדינג קארד לעלייה לספינה. מעבר לכך בתהליך תוכלו לבחור את זמן העלייה לספינה – עליכם להגיע בזמנים שקבעתם או שצפויה לכם המתנה ארוכה…יש כאלו שמעדיפים לעלות בשעה מוקדמת לספינה ופשוט ליהנות בבריכה או בברים ויש כאלו שמעדיפים להגיע בחלון האחרון כדי לא לעמוד בתורים…הבחירה כולה שלכם. עוד דבר שכדאי לעקוב אחריו – בתקופה הקודמת לספינה החברות מציעות הנחות מיוחדות למזמינים מראש – מחבילות שתייה, דרך טיפולי ספא ועד סיורי חוף. על פי רוב, המבצעים הללו חסכוניים משמעותית מרכישת אותן חבילות או טיפולים על הסיפון.

בכל יום תחכה לכם תוכנייה עם כל מה שקורה על הספינה
חדרי האוכל העצומים בספינות של רויאל קאריביאן משתרעים על פני מס' קומות

הגעה לנמל 

הפלגות לקאריביים ולאיי הבהאמס יוצאות מנקודות רבות – אורלנדו, ניו אורלינס, צ'רלסטון, טמפה ואפילו ניו יורק, בוסטון והרשימה עוד ארוכה. אך נקודת היציאה הפופולרית ביותר היא מיאמי – בהפרש של פחות משעה נסיעה תוכלו למצוא שני נמלים גדולים ומרכזיים: נמל מיאמי ונמל פורט לודרדייל, עם מבחר גדול של הפלגות ארוכות וקצרות, בספינות ובחברות שונות. אם אתם ישנים במיאמי או פורט לודרדייל לפני ההפלגה, הדרך הנוחה ביותר להגיע אל הנמל תהיה באמצעות UBER או LYFT (אפליקציית מקבילה לאובר, לעתים יש פערי מחירים גדולים כך שתמיד כדאי להשוות). אם אתם רוצים להגיע מנמל התעופה אל אחד הנמלים קיימת אפשרות של שאטל – חבר סופר שאטל מציעה שירותי הסעות מעולים במחירים נוחים במיוחד. טיפ קטן: הירידה מהספינות נעשית בשעות הבוקר המוקדמות, במידה ויש לכם טיסה אחה"צ או בשעות הערב ויש לכם יום שלם להעביר, חברות הקרוזים מציעות מבחר טיולי יום במיאמי והסביבה (למשל לביצות האברגליידס) שבסיומן ההסעה תיקח אתכם לשדה התעופה, זהו פתרון נהדר כיוון שבמקום להיסחב עם תיקים ומזוודות, אתם נהנים מאוטובוס ממוזג, מסיור נהדר ומהסעה עד לשדה התעופה.

עלייה לספינה 

העלייה לסיפון מתחילה משעות הבוקר המאוחרות על פי חלוקת זמנים יעילה, כך שחשוב להגיע בחלון הזמן שבחרתם על מנת להימנע מתורים ארוכים. מכיוון שאתם למעשה עוזבים את גבולות ארצות הברית ויוצאים מן המדינה עליכם להגיע עם הדרכון וויזה בתוקף (וכן יש ביקורת גבולות גם בחזרה). יש להכין דרכון ובורדינג פס ומעבר לכך הבדיקות הביטחוניות והרישום נעשים ביעילות מעוררת פליאה, בסיום התהליך תקבלו את הכרטיס המגנטי של ההפלגה.
זמן קצר לאחר שכל הנוסעים יעלו על הספינה, יתקיים תרגיל בטיחות עם השתתפות חובה!

התנהלות על הספינה  

הכרטיס המגנטי אשר תקבלו בעת העלייה לספינה הוא הרבה יותר מכרטיס מגנטי אשר פותח את דלת החדר. הכרטיס הוא למעשה גם כרטיס העלייה והירידה מהספינה (בלעדיו לא ניתן לעלות או לרדת מהספינה!) , הוא משמש גם ככרטיס חיוב לכל מה שתרכשו על הסיפון (שתייה או מזון אשר לא כלולים, סיורי חוף וכו’…) ולא פחות חשוב מכך, הוא משמש גם כמעין דרכון עמו תצאו מהאונייה (ותחזרו אליה) בנמלים. שימו לב שבחלק מן הנמלים דורשים תעודה מזהה בנוסף לכרטיס כך שכדאי לקחת להפלגה רישיון או תעודה מזהה כלשהי כדי שלא תאלצו להסתובב עם הדרכון עליכם. בכל יום יחכה לכם בחדר עלון הכולל את כל הפעילויות באשר הן על הספינה כך שתוכלו לסמן את הדברים אשר תרצו לראות ולעשות. דרך מסך הטלוויזיה בחדר תוכלו להתעדכן תמיד על מצב יתרתכם לתשלום. לפני העלייה לספינה תוכלו לבחור האם לקשר את כרטיס החיוב לכרטיס אשראי או לפתוח כמעין חשבון מזומן אשר ממנו יבוצעו החיובים בספינה (כנגד הפקדות כמובן). בסיום ההפלגה במידה ובחרתם לחייב את כרטיס האשראי לא תצטרכו להגיע אל שירות הלקוחות ומעטפה עם סיכום החיובים תחכה לכם בחדר. במידה ובחרתם חשבון מזומן עליכם לאפס את החשבון מול שירות הלקוחות – מומלץ שלא לחכות לרגע האחרון על מנת לא לעמוד בתורים ארוכים.

איחורים 

 בקצרה: אין. החלטתם למשוך באיזו חנות ולהגיע ברגע האחרון? לא יחכו לכם, נקודה. לא מאמינים לי? תחפשו ביוטיוב…תגלו עולם שלם של  סרטונים המתעדים נוסעים שאיחרו לחזור לנמל ומצאו עצמם תקועים מאחור על איזה אי קאריבי.

סיורי חוף האם להזמין דרך הספינה או עצמאית?  

בכל החברות יציעו לכם מגוון רחב של סיורים שונים ומשונים בנמלי היעד – מיום רגוע בחוף קסום דרך טיולי אקסטרים ועד צלילות – יש הכל מהכל. להזמנת סיורי חוף דרך הספינה ישנו יתרון אחד מובהק לצד חסרון אחד בולט: היתרון – כל עוד יצאתם לסיור שהוזמן דרך הספינה, אתם יכולים להיות רגועים שגם אם ההסעה נתקעה בדרך ומאחרת לנמל, הספינה תמתין לכם. (אגב זה גם קרה לי במציאות שהאוטובוס מסיור שהוזמן דרך הספינה באיי קיימן נתקע והיינו צריכים לחכות לאוטובוס חליפי ועלינו אחרונים לספינה). החסרון – מחירי סיורים דרך הספינה יקרים משמעותית (לפעמים מחיר כפול ואף יותר) מסיורים זהים המוצעים לכם באופן עצמאי בנמל או בהזמנה מראש דרך חברה מקומית. במידה ויצאתם לסיור עצמאי הקפידו לשמור על טווח ביטחון למקרה וקורה משהו בדרך – כאמור לעיל, אין אם תאחרו הספינה תפליג בלעדיכם!

טיפ: כמעט בכל הנמלים יחכו לכם עם הירידה מהספינה סוכני תיירות מקומיים עם שלל הצעות לסיורים ו/או מוניות למקומות שונים באזור במחירים נמוכים משמעותית ממחירי הספינה. מעבר לכך שהסיורים טובים מאוד לרוב, הם מותאמים לזמני ההפלגות עם טווח ביטחון לחזרה לספינה.

מה מחכה לכם בנמלים?

ברוב הנמלים תמצאו חנויות רבות, דיוטי פרי, דוכני מזכרות, ברים, דוכנים של חברות תיירות המציעות סיורים שונים ועוד…מעבר לכך בחלק גדול מן הנמלים, גם האזור הסמוך לנמל הוא שוקק חיים עם מגוון חנויות, מסעדות, ברים (חלקם אפילו עם בריכה!) עם מסיבות צוהלות גם בשעות הצהריים! במקומות שכאלה ניתן לגמרי לצאת רגלית מהנמל ופשוט לשוטט להנאתכם.

טיפ: סמוך ללא מעט נמלים בקאריביים תוכלו למצוא סניפים של סניור פרוג ו/או מרגריטה וויל – אלו הם ברים מסיבות, ריקודים ומשחקים שונים עם הקהל גם בשעות הצהריים. מקום מושלם להעביר את הזמן שלפני החזרה לספינה!

טיפים 

 על אף שבמחיר ההפלגה ישנו תשלום נוסף של דמי שירות עדיין חשוב מאוד לתת טיפים בספינה – בדגש מיוחד על אחראי החדר שלכם, אשר בכל פעם שתצאו מהחדר תחזרו לחדר מצוחצח ומסודר להפליא. אולי לא נעים לומר את זה – אבל רוב רובו של הצוות שאינו משתייך לקצונה. מגיע ממדינות עולם שלישי, הם עובדים בפרך, חיים תחת תנאים לא פשוטים והגבלות רבות ומרוויחים שכר שבעולם המערבי נחשב זעום.
שירות החדרים בכל שלושת החברות הוא לא פחות מאשר מדהים. מגיע לאלו אשר עמלים ויגעים  עבורכם שתפנקו אותם בטיפ אישי נאה.

יעדים

המסלולים הפופולאריים בקאריביים מחולקים לרוב על פי האזור בו ממוקמים האיים –  במערב הקאריביים למשל תוכלו למצוא יעדים פופולריים כדוגמת איי קיימן, ג'מייקה, קוזומל ובליז בדרום הקאריביים תוכלו למצוא את ארובה, קורסאו ברבדוס ובמזרח איים כדוגמת איי הבתולה הבריטיים, טורקס וקייקוס וסנט מארטן. באופן אישי אני מוצא את האיים בדרום ובמזרח יותר אקזוטיים ומרתקים מאשר היעדים במערב. זה לא שלא תהנו עד השמיים גם במערב, אך כאמור באופן אישי מקומות כמו ברבדוס ובונייר יעניקו לכם חוויה מסוג אחר לגמרי.

טיפ – כדאי לשים לב כי ישנם איים בהם אין רציף עגינה – במילים אחרות הספינה עוגנת במים והירידה לחוף מתבצעת בסירות אשר שטות הלוך ושוב מהנמל אל הספינה. יעדים אלו רגישים יותר מבחינת מזג אוויר וזרמים ועל כן בשכיחות לא נמוכה קורה שבמהלך השייט מקבלים הודעה על ביטול העגינה והיום הופך להיות 'יום ים' נוסף. במידה והעגינה בוטלה והזמנתם סיור דרך הספינה תקבלו את מלוא כספכם בחזרה.

מסלולי ההפלגות שלי

  • אורלנדו > לאבאדי (האיטי) > ג'מייקה > איי קיימן> קוזומל (מקסיקו) – (7 לילות, 2 ימי ים).
  • מיאמי > סנט תומאס > סנט מארטן > נאסאו (8 לילות, 4 ימי ים).
  • פורט לורדייל > גרנד טורק > לה רומנה (הרפוביליקה הדומיניקנית)> קרוסאו > ארובה (8 לילות, 3 ימי ים).
  • מיאמי > גרייט סטירפ קיי (בוטל) > ג'מייקה > איי קיימן > קוזומל (7 לילות, 2 ימי ים מתוכננים, אך בפועל לאחר ביטול יעד היו 3 ימי ים).
  • מיאמי > לאבאדי (האיטי) > קרוסאו > ארובה > בונייר (9 לילות, 4 ימי ים).
  • מיאמי > רואטן > בליז > קוסטה מאיה > קוזומל (7 לילות, 2 ימי ים).
  • לוס אנג'לס> פוארטו וויארטה (מקסיקו) > מזטלן (מקסיקו) > קאבו סן לוקס (7 לילות, 3 ימי ים).
  • צ'רלסטון > נסאו > פרינסס קיי, בהאמס (5 לילות, 2 ימי ים).
  • סן חואן (פורטו ריקו) > ברבדוס >סנט קיט > סנט לושיה > טורטולה > סנט תומאס (7 לילות, יום ים אחד).

חמשת האיים האהובים עליי כולל המלצה מיוחדת לכל יעד!

  • בונייר – האי הנפלא השייך להולנד הוא לגמרי אחד האיים היותר מיוחדים שיש לקאריביים להציע. בזכות חוקים קפדניים של שמירה על הסביבה הוא נחשב כאחד מיעדי הצלילות הטובים בעולם לצד אינספור אתרים מעניינים וחופים פראיים וקסומים.

המלצה: כבר למעלה מ-400 שנים שבונייר מייצרת מלח. אזור הייצור כולל מראות בלתי נשכחים של בריכות מים בצבע ורוד, הרי מלח ו…ציפורי פלמינגו! קיימים סיורי סאגווי נהדרים שאף עוצרים במושבות העבדים שנותרו עדיין עומדות על תלן ומהוות תזכורת לעבר העצוב והלא כל כך רחוק של סחר בעבדים.

  • סנט מארטן – ללא ספק אחד האיים הכיפיים ביותר בקאריביים! האי אשר חלקו שייך לצרפת וחלקו להולנד, הוא הבית של שדה התעופה המפורסם ביותר בעולם אך יש בו הרבה מעבר, כולל חופים נפלאים, תצפיות מרהיבות, שופינג מטורף ואין ספור איגואנות!

המלצה: חוף מאהו אשר צמוד לשדה התעופה מהווה את מוקד המשיכה מספר אחד למטיילים. המראות בחוף הם לא פחות מאשר סוריאליסטיים עם מטוסי ענק הנוחתים ממש מעל ראשי הרוחצים בחוף לצד תוהו ובוהו אשר מתרחש בחוף בעת ההמראות. רק גדר קטנה וכביש צר מפרידים בין החוף ובין מסלול הנחיתה ורבים נוהגים לאחוז בגדר בעת ההמראה כדי לחוות את הדף המטוסים, זאת על אף השלטים המזהירים מפני סכנת המוות שבדבר….

מראות בלתי נשכחים של ערמות מלח ומים ורודים בבונייר
בונייר – חופים פראיים קסומים
חוף שכל כולו אקשן בלתי פוסק

>

  • טורקס וקייקוס – איי טורקס וקייקוס (Turks and Caicos ) שייכים לממלכה המאוחדת ויש בהם חופים מדהימים, כולל את חוף Grace Bay שזכה לא פעם בתואר החוף היפה בעולם. הקרוזים עוצרים בגרנד טורק, אי קטן שכל הקיפו 18 קמ"ר וחיים בו פחות מ-4000 תושבים.

המלצה: הזמינו  טיסת מסוק מעל האיים! זו תהיה חוויה מטריפה ויוצאת דופן, בה תזכו לראות מים זוהרים בכל כך הרבה גוונים וצבעים שלא תאמינו ולקינוח המסוק יעבור מעל הספינה שעמה הגעתם! אגב, סמוך לנמל תמצאו סניף של מרגריטה וויל עם ברכות מפנקות ואווירת מסיבות קלילה ומהנה!

טורקס וקייקוס ממעוף המסוק…חוויה בלתי נשכח
טורקס וקייקוס – יופי בלתי נתפש
מרגריטה וויל בגרנד טורק

ברבדוס – ברבדוס היא מדינה עצמאית שהיא חלק מקבוצת האנטילים הקטנים בקאריביים. האי קנה לו שם כמקום נופש מועדף על העשירון העליון בארה"ב וכשתגיעו תגלו מהר מאוד למה…

המלצה: סעו לבקר בחוף בת שבע! חוף עם נופים דרמטיים הכוללים בין היתר סלעי ענק הנמצאים על החוף וסצנת גלישה מובילה. בדרך הלוך כדאי לבקש מהנהג לעבור דרך הבית ברחוב הקטם של מי שהפכה לגיבורה הגדולה של האי – הזמרת ריהאנה. כאות הוקרה על פועלה למען ברבדוס הרחוב כיום נקרא על שמה.

בברבדוס אל תחמיצו את חוף בת שבע המטריף

טורטולה – האי הגדול באיי הבתולה הבריטיים והמפרץ בו שוכן הנמל הוא פשוט אחד היפים שתראו בקאריביים.

המלצה: ההמלצה הפעם היא לאו דווקא לטורטולה עצמה אלא לסיור יום מושלם ומדהים: ג'וסט ואן דייק. זהו אי זעיר (הקטן ביותר באיי הבתולה הבריטיים) שבו תמצאו את אחד החופים הקסומים ביותר בקאריביים. ניתן להגיע בסירה של ספינת הקרוזים או לשכור סירה באופן פרטי. ג'וסט ואן דייק הוא גם ביתו של אחד הברים המפורסמים והידועים בכל הקאריביים Soggy Dollar המפורסם בזכות ה- Painkiller קוקטייל המבוסס על רום והפך להיות הסמל המסחרי של המקום. אם יישאר לכם מעט זמן כדאי בהפלגה חזרה לעצור בבר הצף Willy T's – חוויה מיוחדת במינה באמצע הים!

ג'וסט ואן דייק – פיסת גן עדן קטנה

החברה האהובה עליי 

החברה האהובה עליי באופן אישי היא נורווג'יאן קרוז ליין. אני מאוד מתחבר לקונספט החופשי לצד חבילות המתנה (בדגש על חבילות השתייה והאינטרנט) שפשוט הופכות את הקרוז למשתלם ביותר, מה גם שהמסיבות של נורווג'יאן הן הטובות ביותר על הים ובפער גדול….(בעיניי כמובן😊). באופן אישי אני חושב שמסלולי הקארטינג על הספינות החדשות (למשל כמו על הבליז) מהווים אולי אטרקציה מרשימה אך הם באים על חשבון סיפון המסיבות ואזורים נוספים. הספינה המועדפת עליי בחברה היא האסקייפ ואני ממליץ בחום גם על הגטאווי.

הספינה האהובה עליי 

הספינה האהובה עליי היא בלי ספק NCL ESCAPE  – בעיניי ספינה מושלמת, הן בגודל והן באטרקציות. מסיבות הלילה נערכות בסיפון מיוחד (שביום משמש כאזור למבוגרים בלבד, עם כיסאות שיזוף, 2 ג'קוזי וברים) והן לגמרי הטובות ביותר ובפער גדול מכל מסיבה אחרת שחוויתי בים.

נורווג'יאן אסקייפ – פשוט ספינה מושלמת

הספינה הפחות האהובה עליי  

בלי ספק הנורווגי'אן אפיק -אמנם מי שזו עבורו הפלגה ראשונה יהנה בה מאוד אך מי שהפליג בספינות אחרות של נורווג'יאן יבחין מהר מאוד שהספינה הזו היא תאונה עיצובית ותכנונית אחת גדולה. החדרים חשוכים בצורה קיצונית ומישהו חשב שזה רעיון חכם להקים בחדר מקלחות עם קיר זכוכית שקופה וחדר שירותים נפרד ממול…אין מקום לזוז או להתנגב – מזל שיש לפחות וילון שמאשר לכסות את האזור מפני מי שבחדר (מה שלא ממש יעזור אם מישהו ייכנס לחדר מהדלת…) גם בתוך האונייה קיימות 'תאונות' תכנוניות לא ברורות כך (לא אהרוס לכם את ההפתעה אבל בואו נגיד שתגלו לפעמים שכדי להגיע לצד אחד בקומה מסויימת תצטרכו לרדת קומה ולצעוד לצד שני…). במקור היו אמורות להיבנות 2 ספינות זהות אך מהר מאוד הבינו ב-NCL שזה לא רעיון חכם גם בשל העלויות העצומות וההזמנה השנייה בוטלה. ניסיונות למכור את הספינה לא צלחו יפה וזה מספר את כל הסיפור…

נורווג'יאן אפיק – מזל שיש ווילון….

השורה התחתונה:

לא משנה באיזו חברה תבחרו להפליג אתם כנראה תזכו לעשות חיים משוגעים עם הנאה אינסופית! אם אתם מחפשים את האווירה הקלאסית (והיותר יקרה) כדאי לכם לנסות את רויאל קאריביאן, אם אתם אוהבים להיות חופשיים ומאושרים (ובפחות כסף…) אז נורווג'יאן קרוז ליין היא בול בשבילכם. אם אתם מחפשים משהו שהוא בין לבין – אזיי קרניבל היא אחלה אפשרות. לא לשכוח שחוץ משלוש חברות אלו ישנן עוד חברות קרוזים רבות וטובות, חלקן מתאימות לכלל הקהלים (כדוגמת MSC) וחלקן פונות לקהלים ספציפיים – כמו דיסני קרוז ליין המושלמת למשפחות עם ילדים או פרינסס המושלמת לקהלים מבוגרים יותר המחפשים חוויה רגועה באיכות גבוה. הרשימה ארוכה ומצויינת ולגמרי אין חובה להזמין הפלגה דווקא באחת משלוש החברות הגדולות המסוקרות בכתבה זו. מה שבטוח זה שגם אם יש לכם דעות קדומות על הפלגות שווה לכם לתת הזדמנות אחת בראש פתוח להפלגת נופש – אתם ככל הנראה תגלו עולם חדש מופלא ומפנק של נופש מסוג אחר.

קובי

Related post

1 Comment

  • קובי יה אלוף!! איזה בלוג נהדר!!
    ותודה על כל העזרה שלך במהלך כל השנים!!
    אפשר לומר שאת הקרוז הראשון והיחיד שלי לצערי, עשיתי הרבה בזכותך ובזכות המידע והעזרה שחלקת איתי.
    אני לא יכולה לחכות כבר לקרוז הבא!

Comments are closed.

דילוג לתוכן