סאן חואן – חגיגה לטינית בקאריביים

 סאן חואן – חגיגה לטינית בקאריביים

דגל פורטו ריקו

סאן חואן, בירת פורטו ריקו, נחשבת לאחת מיעדי הנופש המובילים באיים הקאריביים ולנמל מוצא ויעד מרכזי להפלגות נופש.

מה שבטוח הוא שסאן חואן היא הרבה יותר מבתי מלון מפוארים על רצועות חוף שטופות שמש – סאן חואן היא עיר עם המון נשמה וקצב, עם מגוון אתרים מרתקים ועיר עתיקה אחת מושלמת!

בעת הנחיתה בשדה התעופה של סאן חואן עדיין תרגישו בארה”ב – ביקורת הגבולות, הדגלים וכו’ יזכירו לכם שהגעתם לשטח חסות אמריקני (אזרחי פורטו ריקו הם בעלי אזרחות אמריקאית ועל מנת לבקר בפורטו ריקו יש להצטייד בויזה אמריקאית) אך ברגע שכף רגלכם תעזוב את שטח השדה תגלו שהגעתם למשהו אחר לחלוטין – הגעתם למקום קצבי, שוקק חיים ובעל אווירה לטינית עליזה וססגונית.

סאן חואן
סאן חואן – עיר צבעונית ותוססת

שדה התעופה עצמו שוכן בסמוך לאיסלה ורדה, אזור יוקרתי השוכן על רצועת חוף רחבה ומדהימה שלאורכה ישנם ריזורטים רבים, מלונות יוקרה, בתי קזינו ושלל בתי קפה, מסעדות ומקומות בילוי שונים ומשונים. (שומרי הכשרות יוכלו למצוא באיסלה ורדה מסעדה כשרה הפועלת בבית חב”ד המקומי). באיסלה ורדה מצאתי מקום מושלם למנוחה – רצועת החוף כה גדולה ורחבה שמאוד קל למצוא בה נקודות שלוות, לשכב על החול המפנק, להאזין למוזיקה או לשקוע בקריאת ספר. יש רק חסרון אחד בולט בשהייה באיסלה ורדה….שדה התעופה נמצא ממש סמוך למלונות כך שקולותיהם הרמים של המראות ונחיתות ילוו אתכם ללא הרף במשך כל זמן שהייתכם באזור…

איסלה ורדה
רצועת החוף הארוכה של איסלה ורדה

אבל עם כל הכבוד (ויש כבוד….) לאיסלה ורדה וליתר האזורים של סאן חואן, גולת הכותרת של הביקור בעיר היא בלי כל ספק, ביום ובלילה, העיר העתיקה – עיר שכל כולה קסם אחד גדול.

כיכרות נפלאות, פסלים, מזרקות ומבנים קולוניאליים בכל מיני צבעים, מוזיאונים, מבצרים חסונים, בתי קפה ועוד הפתעות רבות מחכות לכם בין חומות העיר.

מבצרי העיר העתיקה
מבצרי העיר העתיקה הגנו על קו החוף

שוטטות רגלית לאורך החומה ובין הסמטאות היא לא פחות מאשר ממכרת ומשכרת, קל לשקוע בדמיונות כיצד נראו החיים בעיר במאות הקודמות – כאשר תתהלכו על חומות המבצרים (סן קריסטובל וסן מורו – שניהם אתרי חובה!) או תעצרו להשקיף מן החרכים במגדלי השמירה או אפילו מאחורי קני התותחים המופנים על עבר הים תוכלו לדמיין ציי ספינות מפרש המנסות לפלוש אל העיר….

עוד אלמנט אשר מייחד את אזור המבצרים אלו רצועות דשא ירוקות ועצומות אשר מעצימות המראה יוצא הדופן של העיר העתיקה.

המרחבים הירוקים של מבצרי סאן חואן
המרחבים הירוקים של מבצרי סאן חואן
בין ירוק לכחול - העיר העתיקה
בין ירוק לכחול – העיר העתיקה

ההמלצה שלי היא ללכת, ללכת ועוד פעם ללכת….בכל רחוב ובכל סמטה, ליהנות מן הצבעים והקולות, מן העבר ומן ההווה – ההליכה תחשוף אתכם לחוויות מקסימות – קשישים הנהנים מקרני השמש בגנים, דוכני אמנים מקומיים המציעים את יצירותיהם לעוברים ושבים, בתי קפה נפלאים, חנויות סטייליסטיות, תיירים המצטלמים בכל פינה… ובלילה? אם חשבתם שהעיר העתיקה נפלאה רק ביום אז חכו נא לרדת החשיכה…בלילות הופכת העיר העתיקה של סאן חואן לחגיגה לטינית – עם שלל ריקודים ואלכוהול…צלילי קצב הסלסה בוקעים מכל פינה, הבירות זורמות כמים וזוגות הרוקדים בלהט….חוויה מטריפת חושים-)

האמת? חיי לילה הם הדבר האחרון שחסר בסאן חואן – קחו למשל את אזור לה פלסיטה בשכונת קונדאדו – מקום שוקק חיים עם אין ספור בארים ומקומות אשר בכל סוף שבוע הופך למסיבת רחוב אחת גדולה ומטורפת…ולמרות זאת- האווירה הלטינית ברחובות הצבעוניים של העיר העתיקה יסחפו אתכם יותר מכל אזורי בילוי ‘מערביים’ בעיר.

ולמי שעדיין מתלבט אוסיף כי במרחק נסיעה קצר מסאן-חואן מחכים לכם מקומות קסומים ומדהימים כדוגמת יער הגשם ‘אל-יונקה’ הנמצא במרחק שעת נסיעה, האי קולברה עם חופים אשר לא פעם מככבים ברשימת החופים הטובים בעולם ועוד…:-)

יער הגשם אל יונקה - שעה נסיעה בלבד מסאן חואן
יער הגשם אל יונקה – שעה נסיעה בלבד מסאן חואן

בקיצור – תוסיפו את סאן חואן לרשימת היעדים שלכם…אין בי שמץ של ספק כי היא תהפוך לאחת הערים האהובות עליכם וליעד שתרצו לשוב ולבקר בו פעם אחר פעם.

מידע חשוב למטייל

  • כניסה לפורטו ריקו מצריכה ויזה לארה”ב
  • המטבע בפורטו ריקו הוא דולר אמריקאי.
  • טיסות זולות (הטיסות לסאן חואן נחשבות כטיסות פנים) וישירות ניתן למצוא ממס’ יעדים בארה”ב – בעיקר ממיאמי.
  • אזורי הלינה המומלצים והבטוחים הנם איסלה ורדה וקונדאדו.
  • באזור המלונות של איסלה ורדה תוכלו למצוא בית חב”ד ובו מסעדה כשרה, ארוחות שבת ועוד’…
  • כל המלונות עובדים עם ספקי טיולים אשר מאפשרים לכם לצאת או להצטרף לשפע של פעילויות וסיורי יום נפלאים באזורים שנים בעיר ובאי.

קובי

Related post

דילוג לתוכן